fullfartframat.se

mitt 2011

11 kommentarer

Som så många andra funderar även jag över 2011 – upplägg, inriktning, fokusering, planering… Erfarenhet säger mig dock att inte detaljplanera för mycket eftersom jag oftast är väldigt impulsiv av mig och trycker in en massa andra träningsroligheter när jag hinner och har möjlighet. Fokusering är något jag avundas många av mina bloggkamrater – de har ett sjujäkla fokus som inte rubbas av något! Imponerande! Ni är kick-ass hela gänget!

Faktum kvarstår dock. Jag behöver fokus för att komma någon vart. I min bransch pratar man mycket om resultatredovisning – man måste kunna bevisa på faktiska resultat i slutet av ett projekt. Men för att kunna få till dessa resultat måste man börja redan i planeringsstadiet. Vad mäter vi mot? Hur ska vi uppnå resultatet? Vad utgår vi från? På vilken nivå lägger vi målen? Det är likadant med träning. Vad är baslinjen – och hur når vi målen?

Vad har jag att jobba med? Grundkondition, grundstyrka, usel koordination, kort tålamod, viss envishet..

Vad vill jag upp nå? Jo. Jag vill bli starkare, smidigare och uthålligare. Starkare kropp, tjockare pannben, starkare vilja, starkare psyke. Uthålligare muskler, uthålligare i löpspåret och på cykelsadeln.

Hur ska jag nå dit? Ja, det är ju det som är det berömda kruxet. Jag funderar på det, men troligtvis så kommer det att bli en kompott av ”back to basic” (ja, jag vet att jag är sååå efter!) innehållande frekventa gymbesök, löp- och cykelträning med yoga på toppen och box/combat som grädde på moset. Hur det ser ut i detalj, ja det vet vi ännu inte. Så. Nu har jag iallafall en grund till plan. Men någon nakenfasta (den stora snackisen just nu) blir det inte.

Nyfiken måste man vara, precis som vår nykomling.

11 thoughts on “mitt 2011

  1. Vad tusan är nakenfasta?!

  2. Jonas Colting ”Den nakna löparen” har precis gett ut en (ny) bok om löpning som pratar mycket om att fasta tror jag.. Den största snackisen är 24h fastan. Anyone, rätta mig om jag har fel.

  3. strålande insiktsfullt inlägg – fokus är bra! och din handlingsplan för att nå målet var att läsa aha-meningar. sådant man glömmer bort lite för lätt. heja dig!

  4. Så det har inget att göra med att vara naken medan man fastar? 😛

  5. helt rätt för övrigt (ang. nakenfastan alltså) haha

  6. Tack Sara! Heja oss!

    Annelie: *fniss*

  7. Lotta, bara så du vet det så är du jävligt mkt kick-ass du med!
    Du är den ultimata mångsysslaren inom träning, du fastnar inte för en specifik sak utan du vågar prova nya saker hela tiden vilket kommer få DIG att fortsätta utvecklas i din träning.
    Vet att vi inte pratat så mkt träning den senaste tiden – men du vet att du alltid är välkommen att fråga om det är nått du behöver hjälp med!

  8. Tack Soffan o välkommen (igen!!!) till Fjollträsk!
    Jay: ❤

  9. Vännen! ett sätt att komma vidare är att faktiskt anmäla sig till det man planerat att genomföra (läs lidingöloppet) 😉

    Sedan skall man nog ha ett slumål som nästan känns ouppnåeligt! (läs lidingöloppet)

    hint hint hint!

  10. Cecilia: Förstååår inte vad du menar! *visslar och fnissar*

Kommentera

