fullfartframat.se

looking back, moving forward

Lämna en kommentar

Så här på årets sista andetag summerar jag 2010.

Ett år som kan delas in i två nästan lika stora delar. En del med med underbar träning, fokus och målmedvetenhet – en annan del med noll koll, olyckor, träningsuppehåll och avsaknad av motivation. Den senare delen gör att jag känner mig mer taggad inför 2011.

Jag svettades i gymmet, på spinningsadeln, i löpspåret och på löpbandet. Vissa pass gav mig eufori, vissa gav mig ångest. Början av året var träningshimmel och allt var bara på topp. Jag sprang längre och snabbare, orkade mer och tyngre.. sedan kom en stormig höst med kaos på jobbet – det påverkade tyvärr även träningen. Olyckor, värk och förkylningar avlöste sedan varandra i slutet av året vilket gjorde att jag idag inte tränat på över åtta veckor. Men det ska vi ändra på!

Året bjöd även på flera lika underbara resor både norr och söder om ekvatorn. Påsken spenderades i Maputo, midsommar på fotbolls-VM i Sydafrika, en olycksalig gerilla trekking i Uganda, julshopping och snökaos i London..

Året bjöd även på nya träningskompisar och nya träningsformer. Lika tacksam för bägge kategorier.

Rivstartar året med The Nike Blast i slutet av januari – sen är det full fart framåt.

Fokus, glädje och passion.
Det får symbolisera året som nu kryper allt närmare.

Kommentera

