fullfartframat.se

avgörande vägval

4 kommentarer

Befinner mig på en tre-dagarskurs i mörkaste Härnösand. (Hur kommer det sig att jag aldrig har sett H:sand i grön skrud? Jag är alltid här i smällkalla vintern!) När man inte har så mycket annat för sig (förutom att insupa en massa nytt lärande då..) så finns det en massa tid till att fundera. Över livet. Över vägval. Över alternativ.

Ibland finner man sig själv tvungen att ta beslut som man själv inte hade önskat. Jag är där just nu. Efter första januari kommer jag inte tillbaka till mitt älskade (men många gånger hatade) jobb – det är inte mitt beslut utan resultatet av yttre påverkningar som jag inte har något inflytande över. Jag är dock inte ensam utan majoriteten av mina kollegor går samma öde till mötes. Detta har gjort att vi tvingats in i nya tankebanor, nya alternativa vägar, nya möjligheter.

Samtidigt som jag är bestört över det som skett (det kommer nog en redogörelse så småningom..) så är jag tacksam. Tacksam för att detta just tvingar mig att se mig själv och mina alternativ och möjligheter i ett nytt perspektiv. Jag tvingas att rannsaka mig själv och mitt arbetsliv. Vad vill jag göra nu? Vad kan jag göra? ..och var vill jag göra det?

Vågar man kasta sig ut i det mörka okända?

 

4 thoughts on “avgörande vägval

  1. Du skulle ju ta över världen med M och A?

  2. ..icke att förglömma hjärnan bakom det hela: N! 🙂 Vårt affärsimperium är ju döpt efter honom: N Inc.

  3. Spännande och skrämmande på samma gång gissar jag. Håller tummarna för att det ordnar sig till det absolut bästa!

  4. Just ja, Herr N. Själv funderar jag på att bli WoW-proffs, det går riktigt bra för mig hittills 😉

Kommentera

