fullfartframat.se

explosiva intervaller

Lämna en kommentar

Jag överlevde!

Pia bombarderade oss med explosiva intervaller där den aktiva vilan alltid var längre än intervallen, så var intervallen 40 sek vilade vi i 45 sek. Tanken var att bygga explosivitet och styrka och värna om den aktiva vilan. Inte knapra mjölksyra! Tunga växlar och låg kadens var mantrat för hela klassen och mina cykelkollegor till både höger och vänster tog i så att svetten lackade – och jag kunde ju inte vara sämre! 🙂

Det kändes fantastiskt skönt att vara tillbaka i spinningsalen och känna att det ändå fanns kvar energi – allt har inte försvunnit på fyra veckor! Att jag hade otrolig orutin på det här med att träna efter jobbet visade sig dock med glömt SATS-kort, svetthandduk och vattenflaska. Nåja, jag kommer tillbaka till rutinerna snart!

Under några dagar i mitten av november var det rutin att sitta ute på terrassen i Kampala, Uganda och blicka ner på smoggen i downtown Kampala. Orkade inte med så mycket mer just då. Känns som en evighet sedan.

Kommentera

