fullfartframat.se

hemmaapoteket..

1 kommentar

Sprang förbi vaccinationskliniken vid Hötorget idag innan jobbet för att dels få ett nytt gult kort och dels för att fylla på min stelkramp. Genom åren har jag har tagit en hel drös olika vaccinationer (främst tack vare alla mina resor) och är väl medveten om riskerna med att inte ha fullgott skydd. Däremot så har jag inte influensavaccinerat mig, varken mot den vanliga eller mot svinisen som gick tidigare, och jag har inga planer på att göra det heller förrän jag eventuellt hamnar i någon riskgrupp.

Till vardags så trycker jag inte i mig så mycket mediciner heller, utan är tillochmed lite restriktiv vad gäller piller och preparat. Jag har under tidigare år (när jag hade problem med ryggen) knaprat Citodon och Voltaren som godis och det är kanske en av anledningarna till att jag inte  längre ploppar i mig piller lika lätt. Innehållet i vårt hemmaapotek varierar men Ipren och Voltaren gel finns alltid där – sedan så kommer det och går en varierande mängd av vitaminer, järntabletter, hostmedicin, liniment, förkylningdämpnade preparat och allehanda artiklar. Infektionsdödande plåster, skavsårsplåster, sporttejp och ett antal olika medel mot turistdiarré finns också. Som sagt, mycket är kopplat till resor.

Hur ser ditt hemmaapotek ut?

 

One thought on “hemmaapoteket..

  1. Jag äger skavsårsplåster och vanliga plåster, thats it 🙂 . Jag käkar aldrig smärtstillande, inte ens Ipren, och jag är, ta i trä, aldrig sjuk nu för tiden. Har inte ens varit förkyld på ett och ett halvt år.

Kommentera

