fullfartframat.se

morgonstund har guld i mun…

3 kommentarer

Det var becksvart när jag klev utanför dörren där hemma. Det var underbar blå himmel och strålande sol när jag klev ur tunnelbanetåget vid jobbet – nästan tre timmar senare. Däremellan hann jag avverka två tunnelbaneresor, ett spinningpass, en dusch, två halvor av en hel frukost och en Metro.

Morgonpass på Hötorget med dånande rockmusik i högtalarna. Eventklass tydligen. Hepp. Inte min kopp te. Musiken alltså. Klassen var helt okay. Inget ont om rock, men det går inte att cykla till gitarriff och hesa wiskeyröster under en hel timme. Inte för mig iallafall. Jag gjorde vad som förvantades av mig, jag svettades, jag grimaserade och vred på motstånd – men det saknades något. Kanske var det den tidiga timmen, kanske var det musiken, kanske var det måndagmorgonen.. kanske var det en kombination. Pulsen klättrade upp i 91% av max och låg i genomsnitt på 74% – så det får anses mer än väl godkänt för att just vara en tidig måndag morgon med rock i öronen.

Äsch, vad gnäller jag om.

Jag cyklade!

Det räcker.

Ikväll blir det en helt annan typ av musik. Svansjön på Operan. Det ni!

från googöe image

3 thoughts on “morgonstund har guld i mun…

  1. och vad jag ser fram emot Svansjön! Det ska bli så roligt! 😀

  2. Snack om Piplisa… Jag tror om du hade struntat i filmen så hade detta passet varit bättre =p

  3. Äsch, tror inte filmen har ngt med att göra att det var lite jobbigt med rock så tidigt på morgonen! 🙂 *förnekelse*

Kommentera

