fullfartframat.se

en topphelg helt enkelt! (del 2/3)

3 kommentarer

Ännu på lördag morgon var jag osäker på om jag skulle springa ToppLoppet, anordnat av tidningen ToppHälsa, men det soliga vädret, vetskapen om att världens bästa hejaklack skulle finnas på plats, alla trevliga bloggkompisar som skulle springa och ”hajpen” runt detta premiärlopp fick mig på andra tankar. Klart att jag skulle springa!..och kan Sara greja tjugofyra (ja, 24!!) timmar på cykel kan jag greja en timme i skogen. Så det så!

Jag och Suzan innan loppet.

..ännu bättre blev det när jag på väg till underbara Hagaparken (en av få anledningar till att jag ibland får ett sting av saknad till Vasastan)  får ett sms av fantastiskt duktiga Coyntha. Ännu ett bekant ansikte skulle dyka upp. Yay! (tror vi börjar bli lite sekt-aktiga alla bloggare nu..)

Startområden fullkomligen vimlade av kända ansikten och det var inte med många minuters marginal jag ramlade in i startfållan för lite uppvärmning. Jag hade under ToppHälsas frukost på Blueberry anmält mig till tio kilometer, vilket betydde att  jag skulle springa banan två varv. Det har då både sina fördelar och nackdelar.. man vet när backarna kommer och man vet exakt hur långt som är kvar och vad som döljer sig runt nästa krök.. Tur att Hagaparken är så fin att springa i – annars hade det blivit tråkigt!

I loooove Nike+GPS appen för iPhone!!

Efter bara några kilometer började jag känna av höger knä och funderade under ett tag om jag skulle stanna vid fem kilometer och kliva av – men så kan man ju inte göra heller! Kan Sara så kan jag. Sagt och gjort, det blev tio kilometer, men i joggtempo och vissa korta gångintervaller. Arrangörerna hade lovat en massa happenings runt banan och olika teman varje kilometer – jag vet inte riktigt var de fanns?! Visst var det kul med DJn, discokulorna och chearleaderklacken men sen då? Hypen har varit hög.. därav var förväntningarna skyhöga!

Några av alla fina bloggare och hejare!

Efter målet så fick jag stå i en evighetslång och kall kö för att hämta ut överdragskläder – illa organiserat där ToppLoppsarrangörer! Inte var den omtalade goodiebagen så mycket att hurra över heller, även om bananen och vattnet var välkommet inslag. (hörde och såg att picknickkorgen inte var mycket att hänga i julgranen heller..) Om jag ska fortsätta gnälla lite så kändes det ganska snopet att allting dog ut väldigt snabbt – efter lite mingel och snicksnack så begav vi oss ooh då var nästan allting nerplockat och undanpackat redan. Snopet!

Delar av världens bästa hejaklack och allas er undertecknad!  (Ella är fotograf)

Om man bortser från mitt gnäll så var loppet trevligt, stämningen var härlig och det hela andades hälsa och sund motion. Troligtvis blev detta årets sista lopp eftersom Hässelby redan är fulltecknat. Synd.

3 thoughts on “en topphelg helt enkelt! (del 2/3)

  1. Det loppet verkar sjukt kul! Ska lätt springa det nästa år..

  2. Ja visst var hypen stor inför detta lopp, så jag håller med. Det levde inte upp till förväntningarna. Goodiebagen då… kändes ju mindre lyxig. En banan, en flaska vatten, ett parfymprov och lite reklam. Hade varit en ok påse om det inte slagit så hårt på stora trumman.

    Men ja.. hur som hellst var det kul att träffa många bloggare inklusive dig. Av den anledningen gör jag det gärna igen.

  3. Malin: Ja, loppet i sig (dvs banan) var kanonmysig, men arrangemanget runt har mycket att förbättra. Det blir säkert mycket bättre nästa år! 🙂

    Camilla: Kanske därför man blev besviken, eftersom de haussat upp loppet så enormt! Men jag håller med dig – det var alla ”kända” ansikten som gjorde loppet – och fina Hagaparken. Gick det bra för dig?

Kommentera

