fullfartframat.se

en topphelg helt enkelt! (del 1/3)

Lämna en kommentar

Jag kan inget annat än att vara toknöjd med helgen – även om den i vanlig ordning är på tok för kort!

Som ni säkert vet vid det här laget så börjar min helg redan vid lunch på fredag – med veckans anger management class: Lunchbox. Trots låga energinivåer (dels för att jag slarvat med mellanmål tidigare under dagen, dels för allmänt låga nivåer) så gick klassen riktigt bra och både jag och kollegan gjorde grymt bra ifrån oss. För skryta lite måste man väl få? Nu har jag även införskaffat handledslindor så att jag kan få riktigt stabilitet i krokarna. Jag har inga problem med att få till kraften från ryggen och få tyngd i slaget (nåja, inga problem är väl lite att ta i, men ja ni fattar..), men handlederna hänger inte riktigt med hela vägen..

Första halvan av klassen var jag tyvärr ganska seg, men när väl adrenalinet börjat pumpa kom jag igång riktigt bra och i cirkelövningarna (där man byter partner och övning med jämna mellanrum) så var jag riktigt j*kla bra! Tempot var högt och tyngden fanns i slagen.. Så det så! Box är så fantastiskt kul att jag inte har ord för hur kul det är. ..att det är ypperlig terapi också är ju inte helt fel.

.. är man lite nördig nu?

Kommentera

