fullfartframat.se

positivity to the people!

1 kommentar

Det är mycket snack om att vara positiv nu, både i bloggar och på Facebook. och andra sociala medier. Det är ”positiva dagen” och ”positiva veckan” och positiva statusuppdateringar om vart annat. Kloka (och positiva) Ella har även bakat in det i sin 6VU. ..och jag babblar om balans mellan kropp och själ i diverse inlägg. Är det en trend just nu eller har vi äntligen insett att det är viktigt att se glädjen i tillvaron, att njuta av det ”lilla” i det stora, att omvandla negativ energi till något positivt? Mycket kan vi inte påverka själva – men lika mycket KAN vi faktiskt påverka. Ditt liv ligger i dina händer. Ingen annan än du själv är ansvarig för ditt eget liv. Ta hand om dig.

Ett ganska så tråkigt och oinspirerande cykelpass blev en terapiresa för mig igår. Det enformiga upplägget och de hundra-miljarders-jumps inspirerade mig till att istället fokusera på tunga växlar och intervaller. Musiken fick bli min ledsagare istället för instruktören och efter passets slut var jag ändå ganska så nöjd över min prestation trots avsaknad av endorfiner och eufori som kommer efter ett riktigt kvalitetspass. Jag tränade, jag svettades, jag fick upp flåset och jag samlade kilometer..

Det blir inte bättre än vad du gör det till.

One thought on “positivity to the people!

  1. så sant, så sant!

Kommentera

