fullfartframat.se

shape me up!

3 kommentarer

Ett av uppdragen i Ellas utmaning är att testa en ny träningsform. Jag hade detta i åtanke när jag bokade in mig på ett pass Shape. Funktionell träning har jag testat vid flera tillfällen tidigare – men inte SATS variant. Detta är verkligen en klass som är väldigt avgörande av instruktören. Tyvärr fann jag varken inspiration eller glöd hos kvällens instruktör vilket resulterade i en besvikelse både under och efter passet. Javisst blev jag svettig, javisst blev jag andfådd och javisst kommer den redan existerande träningsvärken att ytterligare byggas på. But that’s about it. Självfallet inser jag att jag inte kan generalisera alla Shape-klasser så jag kommer säkert att ge dem en andra chans. Men besvikelsen sitter kvar. Så gör även träningsvärken efter söndagens BodyPump.

Holistics liniment är för övrigt helt underbar för trötta och ömma muskler. Rekommenderas varmt!

3 thoughts on “shape me up!

  1. Lunchpasset på Sats Hötorget på fredagar är bra! Fast även där krävs det nog att man går ett par gånger, innan man får riktig kläm på övningarna och kan ta ut sig ordentligt…

  2. Visst är den härlig! Jag gillar dessutom doften.
    Ha en fin dag och lycka till med utmaningen.

  3. Annastei: Ja, jag är övertygad om att klassen i sig säket är kul, men som sagt det krävs en bra instruktör. Det hade jag inte igår.

    Åsa: Jaaa!! Doftar riktigt gott! ..och lycka till själv!

Kommentera

