fullfartframat.se

bättre, inte längre sämst eller..?

3 kommentarer

Har precis landat på kontoret igen efter dagens lunchbox. Härliga grejer! Kollegan konstaterade att vi antingen har utvecklats och blivit bättre eller så är vi inte sämst i klassen längre, dvs det har tillkommit folk som är sämre än oss. Christer, instruktören, kommer nämligen inte längre och anmärker på vår teknik. Jag kontrade med att det kan lika gärna vara att han anser att vi är hopplöst förlorade och att det inte spelar någon roll vad han säger… Haha!

Jag föredrar faktiskt att instruktören, i den mån det är möjligt, går runt och visar övningar och kommenterar – oavsett om det är yoga eller box. Det hjälper mig att utvecklas inom just den träningsformen och gör att jag uppskattar träningen ännu mer – men jag vet även att andra inte tycker om att bli ”rättade”. Why not liksom!? Varför utför övningar med fel teknik? Förstår inte. Förstår verkligen inte.

3 thoughts on “bättre, inte längre sämst eller..?

  1. Jag håller med dig, om man ska få ut det mesta av sin träning vill man ju göra rätt. Sen att det rätta verkar omöjligt ibland (som vissa yoga-övningar) är en annan sak. 😀

  2. Haha, ja vissa yogaövningar är helt omöjliga men med lite handledning kommer man kanske lite längre på väg. Farmförallt så minskar risken för skador.

  3. Kanske för att man inte känner sig bekväm med att folk kollar in en då man tränar?

    När jag läste lunchbox och härliga grejer tänkte jag först – vad har ni nu ätit för smarrigt, men det var ju bättre grejer än så 🙂 . Kul att känna att man fått in tekniken!

Kommentera

