fullfartframat.se

vinnarbidragen i ”The Story of My Löparsko”

9 kommentarer

Trots en trög start så ramlade det in flera fina bidrag mot slutet av veckan och nu har jag valt ut tre värdiga finalister som är med och tävlar om en outfit inklusive skor från Löplabbet/Adidas. Vinnaren kommer att presenteras på ett event på Löplabbet i Stockholm nu på torsdag.

Nedan hittar ni de tävlande bidragen. Nu håller vi en tumme att det är någon av Coyntha, Sofie eller Ursula som kammar hem storvinsten!

Mina löparskor, Asics GEL Cumulus 10, köpte jag på Löplabbet i mars förre året. Jag bestämde mig för att leta efter ett par löparskor som skulle hjälpa mig i kampen att nå mitt stora mål, att springa min första halvmarathon i Göteborg: Göteborgsvarvet! Jag hade gått ner 25 kilo och var redo att ta mig an en stor utmaning. Mina älskade Asics är den bästa investeringen jag har gjort sedan jag började springa. Jag har sprungit många km i dem. Det var dem jag använde när jag till sist sprang min första halvmarathon, och aldrig någonsin gav de mig skoskav. Jag sprang över 1500 km med dem, så jag blev tvungen att köpa ett par nya förra året.

I sommar gav jag mig på en ännu större utmaning, Stockholm marathon, min första! Och gissa vilka skor jag använde? Självklart, mina älskade Asics. De kommer alltid vara med mig 😉

Coyntha Hernández de Sedvall

Snörar på er och minns nyförälskelsen… När löpningen och jag just träffats.  Ni blev utprovade med hjälp av proffs och det kändes som jag sprang på (rosa) moln. Konditionen var inte bra, men vår 5 km slinga ägde vi! Snabbare och snabbare och sedan längre och längre. Många mil tillsammans har det blivit, inte alltid med ömsesidig kärlek,  ni gav mig skavsår och jag kunde hämnas och låta er stå oanvända i veckor i brist på lust. Men alltid har vi hittat tillbaka till varandra. Nu har ni blivit ersatta, degraderade till powerwalks eller lortig terränglöpning. Men ni har alltid en plats i mitt hjärta, mina första Löparskor!

Ursula Blom

jhljkhljkhlkj

Söndagsskorna
Har ett par Asics Speedstars skor som har en speciell plats i mitt löparsko-hjärta. Skorna köpte jag för snart två år sedan när jag var i NewYork på tjänsteresa. Det var två dagar innan New York City Marathon, och killen som betjänade mig på sportaffären trodde nog att jag skulle springa marathonet med dem. ”I promise – money back if you do not win”. Vem kan väl motstå detta? Skorna är ett par lättviktare vilket gör att jag inte gärna springer längre pass med dem, men gärna korta rundor, och korta rundor brukar jag ibland springa på söndagar, alltså har skorna blivit söndagsskor.

Sofie Kulp-Tåg

9 thoughts on “vinnarbidragen i ”The Story of My Löparsko”

  1. gud vilka snygga turkosa asics sofie har! grymt avis! och av bilderna att döma kan jag ana en bildposeskotrend! 😉

  2. Så kul att vara en av finalisterna! =)

    Haha, jämfört med Coyntha’s dojjor ser ju mina helt oanvända ut!!

  3. Sara: Ja, kanske vi kan starta en trend med skoposer.. 😉

    Ursula: *håller en tumme*

  4. Haha ja, det var kul med skoposer!!
    Ursulas och mina har samma pos!!

    Så kul att vara en av finalisterna !!! Spännande nu!!

    Kram på er!

  5. Pingback: Jag är en av finalisterna! « Jag vill vara snygg ….och smal!

  6. Härlig berättelser alla tre. Svårt att välja en favorit.

  7. Du är medveten om att den första storyn är på 150 ord va? Var det inte max 100 som gällde? Blir lite orättvist mot andra som skickat in…

  8. Andy: Alla tre bidragen är faktiskt på över hundra ord. Men sista ordet har Löplabbet – inte jag,

Kommentera

