fullfartframat.se

det här med att fokusera..

3 kommentarer

Bäde här och där i blogosfären kan man läsa om höstens mål, utmaningar och förhoppningar. Vissa är väldigt detaljerade, andra har ganska enkla (dock inte i simpla!) mål. Själv funderar jag mer i banorna ”starkare och uthålligare”. Hösten komer att präglas av styrketräning, cykling och till viss del löpning. Jag kommer aldrig att bli något mer än en hobbylöpare även om jag älskar att springa, men inom spinningen känner jag att det finns grejer att hämta, använda och utveckla!

För att behålla (?) min flexibilitet och rörlighet så bör ju även detta blandas ut med yoga, pilates, flow och andra aktiviter som ger smidighet. Tyvär är jag, av erfarenhet, väldigt dålig på att få in dessa klasser och kastar mig huvudstupa in i andra roligheter isället. Jag har länge funderat på NMT till exempel och nu när NMT Rookie lanserats så är jag bra sugen att hänga på. Tyvärr kommer det att krocka med min kommande språkkurs dock. Typiskt! Vidare kommer SATS att (åter)lansera en hel del nytt under hösten. Förutom det som visas nedan kommer även Tabata att införas – vilket låter väldigt spännande!

saxat från SATS hemsida

Jag konstaterar altså att i vanlig ordning finns det för mycket roligt att testa på (även om jag nu är skeptisk till både Zumba och Piloxing) och jag kommer således att hoppa omkring mellan alla ”roligheter” istället för att få ett fokus.

Varför skall det vara så svårt för mig att följa ett schema, planera och följa upp? Jag gör ju det dagligen iomed mitt jobb som programkoordinator – eller det kanske det som är kruxet? Det räcker med jobbet?

3 thoughts on “det här med att fokusera..

  1. men eftersom du är överrörlig så bör du inte hålla på med rörlighetsträning… just a thought.

  2. Ja men faktum kvarstår att jag blir stel av cykling/löpning och yoga etc hjälper!! What to do aboot that?!

  3. Gissar att det ändå är ett i-landsproblem att ha inspiration för för mycket träning. Hoppas att du lyckas plocka de bästa russinen ur kakan!

Kommentera

