fullfartframat.se

krokofjanter och ingen vila..

1 kommentar

Det blev inget dubbelt spinningpass igår, däremot blev det dubbelt träningspass iallafall. Combat och spinning. En kombination som gick förvånansvärt bra! Combaten var riktigt kul och i vissa lägen kände man sig som en riktig fighter. Jag försöker dock hålla hårt på tekniken som jag lärt mig från boxpassen och viftar inte bara runt när det skall ”uppercuttas eller hookas”. Försöker verkligen tänka på att bromsa slaget och att hålla positionen hela tiden. Grymt kul och tungt! Avslutade med crocodile push-ups och några grymma magövningar som inspirerats av brasiliansk jiu jitsu. Phew!!

Redan svettig ramlade jag in på Jessicas spinningpass. Jag insåg snabbt är här skulle det vekrligen inte bli någon som helst vila. Passet var uppdelat i fyra set där varje set innehäll 4 minuter lagom tempo, 3 minuter tungt tempo och 30 sek, 1 min, 2 min resp 4 minuter tufft tempo. De sista tuffa minuterna dubblerades för varje set, vi börjae alltså på 30 sekunder och avslutade hela passet med 4 minuter tuff körning.

..och tufft blev det! Det var nämligen ingen som helst vila mellan de fyra seten utan tricket låg i att hela tiden ligga i rätt pulszon och inte ramla ner för lågt när lagom-intervallerna kom. Det var tungt, men underbart!

Marvellous Monday!!

One thought on “krokofjanter och ingen vila..

  1. Härlig kickstart på veckan!

Kommentera

