fullfartframat.se

löplabbet och blossom

Lämna en kommentar

Löplabbet, tillsammans med Träningsbloggträff, bjöd ikväll in till en inspirationskväll på Löplabbet Kungsgatan. Det skulle diskuteras målformuleringar och löpskolning med bland annat Daniel Lundgren från svenska landslaget (1500m och 3000m häck). Tyvärr gav presentationen inte mig så mycket då jag varken fick ngn särskild inspiration eller tips på hur jag själv ska få till bättre löpträning. Det var tex väldigt förvånande att en löpare på elitnivå inte värdesätter återhämtning bättre?..eller styrketräning för löpare? Nåja, jag är en ”glad amatör” så jag är kanske bara okunnig?

Jag kan dock inte skylla det helt och  fullt på Daniel, då jag själv hade för mycket icke-träningsrelaterade tankar i huvudet… jag hade säkert fått betydligt mer inspiration om jag även stannat till löpturen med Daniel.. 🙂

..men jag valde att svira förbi Gondolen på ett litet glas vin istället.. hehe.

Nu ska jag krypa till sängs med kommande numret av nya Blossoms Magazine – som kommer att finnas i butik under inkommande vecka. Tidningen ser spännande ut!! Återkommer med recension!

Kommentera

