fullfartframat.se

fff rekommenderar: renee voltaire

5 kommentarer

Jag har länge varit en sucker för Renee Voltaire och insåg till min stora fasa att både hampafröna och gojibären var slut hemma. Surfade in på Voltaires trevliga websida och fastnade för nedan produkter som jag är nyfiken på att testa. Tyvärr är plånboken väldigt hårt hållen fram till min stundande resa, men drömma kan man ju! 🙂

Gröten är jag ruskigt sugen på att köpa hem iallafall, känns som ett bra komplement till mina frukostar! Resten är lite nyttigare godis, både till mig och till ❤ som älskar jordnötter i alla dess former.. (själv är jag inte lika förtjust i peanut butter tex – men finns det naturligare varianter [dvs högre jordnötshalt] än de som säljs i butik så är det värt att testa).

Jag håller mig till lakritsen och de chokladdoppade tranbären! 🙂

5 thoughts on “fff rekommenderar: renee voltaire

  1. Ja det vore kul om de hade en bätte innehållsgrad av jordnötter, för jänkarna har kra på hemmaplan att det skall vara minst 98% jonötteri i jordnötssmör… Men samma tillverkare med sin prudukt för export inehåller bara 80%, skumt…

  2. själv så tycker jag Kung Markattas Jordnötssmör utan salt är riktigt gott! 🙂
    Har aldrig riktigt förstått tjusningen med Renée Voltair – det är lite som Paulun. Ta naturliga råvaror, häll dom i en liten förpackning med en flashig etikett och sälj dom för 400kr/kg… dock är jag lite nyfiken på att testa hampapastan bara för att se hur den smakar. Tydligen ska den även innehålla stora mängder n-3 och n-6…

  3. Dett bästa man kan göra om man för att få ut nyttighten i hampafrön är att äta den obehandlade… Men det finns mycket nyttigt i Hanmpafrön ”Hemp for Future” =)

  4. När jag köper jordnöttsmör på Coop så finns det en ekologiskt variant som bara innehåller jordnötter och havssalt och den är inte onödigt dyr heller. Kommer inte ihåg märket.

  5. Kung Markattas jordnötsmör har jag hört mycket gott om! Den kommer garanterat att hitta hem till oss snart.

Kommentera

