fullfartframat.se

fff testar: Korres

3 kommentarer

Under sex månader framåt har jag fått äran att vara Korres Ambassadör – jag kommer att testa ett antal produkter under den tiden och kommer självfallet att dela med mig av mina synpunkter, både här på bloggen samt på KorresScandinavias Facebook-sida.

Jag kom i kontakt med Korres första gången via en bekant som introducerade mig till märket, sedan handlade jag alltid en massa gott så fort jag besökte Helsingfors (älska Stockmann!). (Nu finns produkterna även bla på NK och på Kicks.) Jag har även utnyttjat deras webshop samt beställt produkter med en väninna som är från Grekland vid hennes besök ”hemma”.

Mina favoriter är Basil Lemon bodymilk och duschkräm – men jag ser fram emot att hitta nya kompisar i Korres-familjen!

”Korres sortiment består av ett brett urval av naturliga, effektiva och sköna hud-, och hårvårdsprodukter samt en hudvårdande makeupserie, Korres Colour. Vi kan även erbjuda en unik hudvårdsserie – ekologiska Materia Herba – som är certifierad av ECOCERT.”

”Alla produkter utvecklas enligt samma koncept; de ska vara snälla mot huden och miljön. Vanliga syntetiska tillsatser såsom mineralolja, silikoner och parabener m fl. undviks och ersätts av naturliga alternativ. Förpackningarnas material är gjort av giftfri plast, glas eller papper och är återvinningsbart och återvinns om möjligt.
Givetvis är produkterna inte testade på djur.”

Lotta ❤ Korres.

3 thoughts on “fff testar: Korres

  1. Kul med en ambassadör-kollega 😉

  2. Det ska bli riktigt kul att få testa flera av Korres produkter.. 🙂 Är ruskigt nyfiken på Materia Herba-koncpetet.

  3. Åh, så roligt! Hur blev du ambassadör för Korres?
    Älskar såna saker som hudvård och make up. 😀

Kommentera

