fullfartframat.se

pow, bam, bang!!

4 kommentarer

Det blev ingen lunch-box idsg. Ett synnerligen intressant styrelsemöte kom i vägen – och det var det värt!

I love my job!!

Efter jobbet så joinade jag ❤ istället, som skulle springa lite på löpbandet (han har tagit över dejtandet), och rasslade runt i gymmet en stund. Det blev ett kort, men intensivt och GRYMT överkroppspass med fokus på rygg, axlar och triceps. 3*15 var den magiska siffran som skulle nås – och med ett visst grimaserande kom jag dit, Nästa siffra som skulle till var femtiofem. Jari och jag har ju en överrenskommelse.. men eftersom det ska springas imorgon så fick jag stuva om i schemat lite. Nu har jag bara 55 ryggresningar och armhävningar kvar den här veckan.. Uschiamej.

Det svåra med styrketräning är dock, enligt mig, att få till en korrekt teknik även om det är tungt och jag tränar nog helst i sällskap med någon vän så att jag får en spegel som kan säga till mig om jag gör fel.

Hur har ni lärt er korrekt teknik? PT-timmar, filmer på youtube, smygkollat in biffarna på lokala gymmet (som tyvärr oftast utför övningarna heeeelt fel) eller från ”vältränade” kompisar?

Bodypump är inte att rekommendera för att få till en bra teknik,
men någongång nu och då är det kul!  Om man ändå vore lika snygg som somliga andra när man tränar?

4 thoughts on “pow, bam, bang!!

  1. Haha men där står vi ju på rad… vi är ju rätt snygga där ;p

  2. Jag förstår inte varför BP inte skulle vara bra för tekniken…? Om man ställer sig så att man ser sig själv i spegeln och lyssnar på instruktören så har man väl alla möjligheter i världen att skaffa sig korrekt teknik?!

  3. Jag förstår inte heller varför man inte kan köra Bodypump för att få en bra teknik? Lättare vikter och fler reps borde väl bana in rörelser på ett bra sätt? BP-instruktörerna som jag brukar köra för brukar också vara duktiga på att se deltagarna och coache den individuellt utan att peka ut att dom gör fel inför hela klassen. Men visst är det bättre att träna med PT för att få en bra teknik, men då kostar det ju skjortan också 😉

  4. Mja, där har vi nog lite delade meningar.. 🙂 Inget ont om pump (jag tränade det själv en hel del tidigare) men det är för de flesta svårt att få till tekniken, så pass många upprepningar under ett ganska högt tempo bådar ju inte så gott.. Och en instruktör har väldigt svårt att se till att alla i salen gör rätt, även om det finns helt fantastiska instruktörer som gör en lysande insats!

Kommentera

