fullfartframat.se

fff testar: friggs eco chic

Lämna en kommentar

Fick ett bud från Friggs här under förmiddagen. Tack, tack. Nu dricker jag och mina kollegor Eco Chic te – ”Creamy Blueberry” och ”Sweet Apple Pie”- och knaprar på riskakor med den nya smaken Ost&Gräslök.

Eco Chic saluförs som ”grönt, rooibos eller örtte med välgörande egenskaper. Det är gjort på råvaror som är 100% naturliga och dessutom ekologiskt odlade. Med andra ord något att unna sig med lite extra gott samvete.”

Jag älskar te i (nästan) alla dess former och har en förkärlek för rooiboste – vilket gjorde mig nyfiken på ”Creamy Blueberry” som är just rött te med smak av blåbär och vanilj. Det doftar garanterat mer än det smakar, men låter du det dra en lååång stund så får du en klart definierad blåbärs- och vaniljsmak. Gott.

Vet dock inte hur ”creamy” smaken är – och hur i hela friden får man en krämig smak på te? Jag antar att referensen är till vaniljsmaken, men jag fnissar ändå lite åt namnen. Marknadsföring, ja ja, jag vet.. men iallafall..

Eco Chic från Friggs – dessa finns i butik nu. Creamy Blueberry och Sweet Apple Pie kommer snart att finnas på hyllorna.

Kommentera

