fullfartframat.se

tuffa beslut..

12 kommentarer

Idag tog jag det slutgiltiga beslutet.

Jag har funderat på detta redan ett tag och vänt ut och in på möjligheterna. Synat mig själv. Är jag chicken eller finns det en verklig anledning? ..och efter några dagars intensivt funderande så insåg jag att det var klart och tydligt.

Jag ska inte springa Göteborgsvarvet.
Iallafall inte i år.

Jag har problem med knäna när jag springer på asfalt – de ömmar och blir stela. stelheten sitter i även efter passet. Som grädde på moset så har jag under de senaste löpturerna fått ont i höger underben, det smärtar rejält på utsidan av underbenet, och det går inte över förrän jag slutar eller springer över på mjukt underlag. Det spelar ingen roll om jag vämer upp ordentligt, börjar på hårt eller mjukt underlag.. det spelar ingen roll oavsett. Det är inte benhinnorna, det beror inte på skorna.. jag vet inte vad det är. Tyvärr.

Det är med tungt hjärta, men 21 km asfalt är inte värt det.

Inte ens Göteborgsvarvet.

12 thoughts on “tuffa beslut..

  1. livet går vidare ändå. det finns mycket terräng att springa i, och en del terränglopp – även om de inte är lika stora som varvet. men de är vackrare!

  2. Vad tråkigt, men även jag kommer behöva ställa in Göteborgsvarvet i år, får problem med värk i ländryggen vid längre pass och de är dumt att chansa.Hade sett fram emot min första start i Göteborgsvarvet men de kommer flera år.

  3. Nej vad tråkigt. Och såklart håller jag inte med Sara gällande det vackra. Visst är terräng vackert, men att springa genom ett soligt (ja, det är ALLTID sol) Göteborg med Majorna, Avenyn och Slottsskogen som riiiktigt härliga publiktäta platser. Jag har fått gåshud varje gång jag sprungit upp för Avnenyn på Varvet. Hoppas du får rätta på benen och kan springa ändå. Jag håller med Sara att det finns fler lopp.

  4. Knäna ska Du vara rädd om! Klokt beslut!

  5. Kan det vara compartment syndrom på utsidan om underbenet? Testa att massera underbenet och var då noga med att alltid dra uppåt eftersom venerna som tar bort slagprodukter går åt det hållet. Compartment innebär att det blir ett väldigt stort tryck i muskeln och att man då inte får någon ordentlig blodgenomströmning i muskeln. Kolla annars med sjukgymnast, naprapat eller liknande.

  6. Tråkigt förstås, men det viktiga är ända att ta hand om sig själv. Det finns ingen mening med att springa loppet om man inte kan njuta av det på rätt sätt.
    Hoppas att du får bukt på det.

  7. Tråkigt, men helt klart rätt beslut!
    Hoppas att det känns bättre snart!
    Stor kram!

  8. Det är bra att lyssnat på kroppen, jag är stolt över dig ❤

  9. Tack vänner för era uppmuntrande ord! Det kommer fler lopp även om jag gärna hade velat uppleva rysningen som Emil pratar om.. 😉 Tack för tipset Mattias! Ska kolla upp det…

  10. En annan gång, ett annat år! Det är trist när man tar beslutet, men sen kommer ibland också en lättnad. Nu kan du fokusera på anna KUL träning som du inte får ont av. Det är bra! Kram

  11. Åh. Tråkigt såklart. Men, det är nog helt rätt… knän och ben har man bara ett par, lopp finns det många! Håller tummarna att du får rätsida på ontet!

  12. Oh nej! Vad tråkigt!! Men det är smart att har tagit beslut!!
    Det är bäst att ta hand om dig först!!
    Du kanske kan komma ändå och peppa alla som är där?
    Nästa år vännen!!!
    Kram på dig.

Kommentera

