fullfartframat.se

make-up before you work out

7 kommentarer

På min väg till Power-Pia igår så läste jag en intressant artikel om parkour (i en av dessa gratistidningar som delas ut i Stockholms tunnelbana). Jag hummade gillande ända fram till sista stycket där artikelförfattaren summerade ihop parkour till mycket mer ”rough and down-to-earth” än vad ett sminkat spinningpass är. Ja, det må så vara att man får gräs- och smutsfläckar på rumpor och knän och risken för blåmärken är betydligt högre än på en stillastående cykel, men hallå!! Hur många sminkar sig inför ett spinningpass.. eller annat träningspass för den delen? (Ja, förutom tjejerna som stod i kö till spegeln på Nikekonventet då..)

Detta fick mig att fundera.

Bättrar du på mascaran eller lipglosset inför ett träningspass? Jag förstår självfallet att man vill vara snygg och presentabel MEN även när du stånkar, stönar, svettas och grimaserar dig igenom ett tungt träningspass? Är jag sminkad från morgonen så tar jag inte bort det innan passet, men jag förbättrar inte på ansiktet ytterligare inför dito.

Gör du?

7 thoughts on “make-up before you work out

  1. Jag är oftast sminkad när jag tränar eftersom att jag har varit det under dagen. MEN! Jag skulle aldrig sminka mig enbart för att jag ska till gymet… Åhhh! Så töntigt!

  2. Är man sminkad sedan tidigare är det ju ingen big deal sas, men jag personligen skulle ladrig sminka mig för att träna.

    Sedan kan man undra om artikelförfattaren har egna erfarenheter från ämnet eller om det är en uppfattning denna har – hemskt om det finns fler som TROR att alla sminkar sig inför ett pass.. 😉

  3. Vad då TROR är det inte så? Det är väll klart att inte alla gör det, men i bland kan man undra? Vissa center har mer av dem än andra. Men det är uppenbart på vissa gördet… 😉

  4. men du
    med ”sminkat spinningpass” menade de kanske inte så där bokstavligt talat? utan kanske mer som ”frisserat” eller ”finputsat”!?

  5. Håller med Em det är kanske inte det som dem menar. Men på frågan så svarar jag att oftast har jag kvar smink från dagen men jag brukar fylla i ögonbrynen, ibland mascara och lipsyl inför passet för att jag gillar mer det som jag ser i spegeln då (ansiktet blir bättre inramat) och det motiverar mig mer. Inget fel med det, jag bryr mig inte heller om NIKE, BBC eller vilka sminktjejer som man snackar om. Var kvinnas och mans sak. Att jag sedan efter passet har mascara över allt och lipsylet är nu uttorkat gör mig inget, svettglosset gör allt så vackert ;)!

  6. ”Sminkat spinningpass” var mina egna ord, inte deras. Deras ord var ”..sminka sig för att gå på den lokala spinning-träningen..” *surfade* 🙂

    Frida: Inget fel med det, om det hjälper dig med motivationen! 🙂

  7. Med tanke på hur mycket jag svettas när jag sitter på cykeln finns det ingen anledning. Jag ser ju ut som nån från KIZZ om jag sminkar mig innan. 😀

Kommentera

