fullfartframat.se

underbara måndag

2 kommentarer

Helgen spenderades på resande fot, och all choklad till trots så samlade vi ihop ett stort antal steg. ❤ är med i någon stegtävling på jobbet så han har stenkoll. Det hade inte jag, men jag litar på honom. Många steg blev det.

Det tog inte många timmar dock efter att vi landat på svensk mark igen innan vi begav oss till SATS. Ja, ni blir väl inte ens förvånade?! Det som förvånar kanske var att jag, efter avslutat gymbesök (som resulterade i träningsvärk i triceps idag), snörde på mig joggingskorna och snorkkade hem. Det blev en runda på 12,5 km och jag passerade gamla hooden, genade genom Nackareservatet, tjurade över avgaserna från Tyresövägen, ojjade mig över asfalten, njöt av skogens mjuka stigar och zick-zackade mellan barnvagnar, gåstavar och golfbagar. Mina knän gillade inte asfalten men hem kom jag. *klappar mig själv på axeln*

Idag vaknade jag till strålande sol, klarblå himmel och vetskapen om att jag var ledig. Man borde verkligen vara ledig på måndagar lite oftare. Himmelskt. Dagen blev ännu bättre när jag väl hade mitt mozambikiska visum i handen – ett steg närmare. Himmelskt.

Har jag berättat att vi äntligen har fått tag på biljetter till World Cup? Den 28 juni sitter jag, min vän och kollega Fatima samt våra vänner från Moçambique på Ellis Park stadion i Joburg och kollar på när Brasilien spelar. ..det bästa är att Fatima även vann ett par Brasilien-kalsonger från Tessan. Grattis kompis!

..och vet ni! Dagen kunde faktiskt bli ännu bättre! Pia körde en favorit i repris på SATS Hötorget och det var en trött skara deltagare som ramlade av cyklarna en timme senare, en timme full av 70/20-intervaller och fullkomligt galna spurter.

Underbara måndag!

2 thoughts on “underbara måndag

  1. Riktigt bra att börja snorkka med ett sånt långt pass! Soft med biljetterna, kommer bli en helt grym upplevelse speciellt med Brasilien kan jag tänka mig.

  2. Ohhhhh! Nu blir jag avis. Inte fy skam att få se World Cup.
    Härligt tränat fröken 🙂

Kommentera

