fullfartframat.se

fff testar: friggs naturdiet

3 kommentarer

Testade föresten Friggs nya produkter från deras Naturdiet-sortiment: Guava & Papaya Smoothie och Mint Chocolate mealbar.

Friggs säger att ”produkterna fungerar perfekt som mellanmål när sötsuget sätter in – och innan/efter träning. En banan i all ära, men den innehåller inte lika mycket näring som Naturdiets produkter, som dessutom är mer mättande. Du kan även ersätta en måltid med exempelvis en mealbar.

På produktena står det att de kan fungera som ersättning för en måltid och motsvarar ungeför 200 kcal. Jag skulle personligen inte använda dem som måltidsersättning utan just som mellanmål, före eller efter träning. Jag är ganska så tveksam att byta ut måltider mot olika ersättningsprodukter, men Hey! det fungerar för vissa. Det skulle inte fungera för mig dock…

Smoothien smakar lite för mycket syrlig yoghurt (men är annars fräsch i smaken) för att fånga mina smaklökar, men däremot tycker jag att mintchoklad-baren är en hit. Men älskar man choklad så gör man! 🙂

3 thoughts on “fff testar: friggs naturdiet

  1. skrtev nyligen om detta…. de innehåller så sjukt mycket socker… vists lite protein oxå… men då kan du lika bra linda in en snickers i lite bacon….

  2. Därför tycker jag just att de inte är ett bra alternativ som måltidsersättning, men snabb energi efter ett träningspass – det duger de gott till.

  3. Som sagt.. nyttigt är det knappast. Men håller med om att den där mintchokladbaren är riktigt god!

Kommentera

