fullfartframat.se

BBC2010 – the story – part one

8 kommentarer

Det var en aning småsömnig Lotta som rasslade iväg till Garnisonen vid Karlaplan på lördag morgon.. sömnig men redo för årets upplaga av Blogger Boot Camp. Sportlife hade upplåtit sina lokaler för ett stort gäng träningsbloggare (och dito läsare) och jag som alltid tycker det är kul att se nya ställen kollade mig noga onkring.

Nej PTJ, jag är inte otrogen mot SATS, jag är bara nyfiken.

Vi välkomnades av Sofy, Tessan och Jane (våra fantastiska arrangörer) med en välmatad goodie bag (som bara skulle bli tyngre ju längre helgen led) och en kycklinggul Craft-tisha med den nu välbekanta BBC-loggan på ryggen.

Påskkyckling? Nej då, bara årets upplaga av BBC!!

Vi började lördagsförmiddagen med Afro under ledning av Magdalena Bibik. Jag är ingen, och har aldrig varit någon, dansare och har oftast svårt med avancerad koreografi och arm-ben-koordination..

..men tanken med Afro är ju att det ska vara relativt enkla rörelser och koreografi. Syftet ligger istället på stora, yviga och ”flowiga” rörelse – vilket kan vara rejält svårt för oss stackars stela nordbor. Oavsett vilket så var Afron riktigt kul när man väl hade hittat och slagit av ”men-jag-kan-verkligen-inte-röra-mig-så”-knappen.. 🙂

Dock så vidhåller jag att det är ganska så larvigt att generalisera all afrikansk dans under en enda genre.. det finns kontinetala skillnader mellan norra, södra, östra och västra Afrika.. man dansar ju inte ”Europe” direkt?! Anyhow..

Tanken var sedan att jag skulle ha kört BootCamp-passet bland lera och hundbajs på Gärdet, men dagen innan mejlade jag Sofy och kollade om jag kunde få byta till Mix-It. Vill verkligen inte riskera ryggen med fler skador nu när loppsäsongen kommit igång.

Jag ångrar mig dock inte!! Mattias höll en riktigt grym klass med lika delar Forza, Flow Tonic och Qi gong – så pass grymt att ryggen och magen protesterar vilt idag! Forza är klart en träningsform jag kan tänka mig att testa på flera gånger – bara man får till underarmsstyrkan, för att svinga ett träsvärd sliter på handleder och underarmar!

Nilla muckar gräl… akta er!

Kanongod (glutenfri pastasallad med bland annat kyckling och råkost) lunch från GI-boden fullkomligen rann ner och jag hade lugnt kunnat äta en lass till. energidepåerna behövde påfyllnad! Jag har haft möjligheten att testa på Mitas goda mat flera gånger och kan varmt rekommendera att besök i hennes trevliga restaurang nära Odenplan.

Efter att ha jämnat ut energinivåerna så var det dags att ta tag i dagens utmaning. Dans. Ja. Dans. Grymma Caroline aka GymGlam är förvisso en duktig instruktör och kan detta med att lägga ribban på rätt nivå – men jag är verkligen inte gjord för dans. Inte sådan dans iaf.

Ge mig ett dansgolv och skön RnB, ol’ school hip hop, latino eller eurodance och jag kan spendera timmar gungande! Men säg åt mig att följa en koreografi och du får onda ögat… Trots min avsaknad av danssinne så lyckades jag faktiskt sätta koreografin till slut och får nog ge klassen godkänt iallafall.

Lördagen avslutades med dagens (nej, helgens..) absoluta höjdpunkt. Push The Limit spinning med Emil. Kombinationen av att det var sista klassen för dagen, grym musikblandning, suveränt upplägg och en instruktör som verkligen får dig att ta i det där sista blev fenomenal! Vi körde med Activio och passet var upplagt i tre block, med tre etapper i varje (6 min – 75% av maxpuls, 4 min – 85 %, 2 min – 90+%). Mellan blocken var det aktiv vila i tre minuter. Mjölksyran fullkomligen rann ur öronen, svetten samlades i pölar på golvet och min puls var uppe och vände på rött vid 2 av 3 tillfällen.

GRYMT!

Nästan så att man borde ta en roadtrip till Götet (i samband med Varvet så tror jag det varken finns tid eller ork..) bara för att få cykla för Emil. Han är verkligen proffsig!

Någon som hänger på?

[fler bilder och mer text kommer.. ]

8 thoughts on “BBC2010 – the story – part one

  1. ROADTRIP!
    Jag är på :)!

  2. ja helt seriöst skulle det vara värt det! han var grym!!!
    kul att träffas igen sötis =)

  3. ja emil e grym!!! snyggt med den gula tröjan till gröna shorts!!

  4. Så roligt att träffa dig igen, förstod att du hade stuckit för att springa nr du helt plötsligt var försvunnen. Tycker att vi styr upp en get-together inom en snar framtid, du ska möjligtvis inte på Les Mills träningsträff på fredag?
    Jag har redan förvarnat Emil om att jag kommer inom en snar framtid, i min bil får man plats med 8 personer… Jag är lätt en tripp, snarast!

    Kram!

  5. Det värmer enormt mycket Lotta när du säger att mitt pass var helgens höjdpunkt. Kul att du gillade musiken och upplägget 🙂 Jag får kanske dra ihop en träningsbloggträff här i Gbg, så kan dom som vill åka roadtrip göra det och dom som bor i närområdet lite närmare än till Stockholm tex. 😉

  6. Anna: Jaa, nu börjar vi bli några stycken. Det kanske går att genomföra!?

    Em: Detsamma gumman! Du ser alltid lika pigg och fräsch ut! Kommer du med på fredag? if so, häng på och käka tidig middag innan!

    Sara: Mmm, visst är han? *smörar rejält nu* Den gula tishan (och shortsen) gjorde att man syntes! 😉

    Ella: Sorry att jag inte hann säga heldå, men vi ses snart igen! Samma som jag sa till Em: kom med o käka tidig middag på fredag om du har lust! ..och Götet – alla gånger!

    Emil: Du är värd alla lovord! 🙂 ..och vem vet, det verkar som om vi får ihop en fullastad bil snart!

  7. Jaaaa vad roligt med roadtrip! Tack för inbjudan 🙂 Jag är på! Trevligt att träffas i helgen 🙂 och jag håller med Mr River´s pass var absolut helgens höjdpunkt utan konkurrens!

  8. Blanda inte in mig i detta =) ❤

Kommentera

