fullfartframat.se

det?!

Lämna en kommentar

Segade mig igenom sjuttiofem minuter cykling igår. Ja, seeegade! Instruktören var en inhoppare som inte riktigt hade koll på läget, musiken var inte min stil och det var way too much jumps. Jag kompromissade och plockade russinen ur kakan, men blev inte riktigt nöjd iallafall. Svetten rann, mjölksyran svallade och flåset steg – men ändå var det något som saknades. Jag vet inte riktigt vad.

Glädjen? Endorfinerna? Sällskap? kvardröjande PTS?

Det där lilla extra som ger krydda, som ger dig ett leende på läpparna när du kliver av cykeln, det som ger dig spinning-high, det som du längtar till… men vad exakt är då ”det”? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, det är mer av en känsla, en förnimmelse, en längtan!?

Kan du förklara vad det är som ger det där lilla extra?

Kommentera

