fullfartframat.se

starka ben!!!

Lämna en kommentar

Fina Em skrev ett härligt inllägg om ett box-pass  – och jag kan inget annat än hålla med henne. Box är underbart, galet och härligt!! ..men det ska vara enkla och tuffa kombinationer där du verkligen kan fokusera på styrka och teknik, inte på att du utför slagen eller sparkarna rätt i en koreografiskt krävande sekvens..

Min kollega och jag har som tradition att avsluta arbetsveckan med ett boxpass och gårdagen var inget undantag. Jag hade ftf träningsvärk från crosstrainingen i onsdags och insåg halvvägs in i passet att den skulle inte bli bättre, hehe.. Svetten rann, svordomarna var väldigt nära att halka ur mig, armarna darrade och de sista kombinationerna i varje set eller övning gick mest på viljestyrka inte på muskelstyrka. Idag grymtar jag till så fort jag måste lyfta armarna.. MEN vad gör det när jag fick grymma kommentarer om min benstyrka från desto starkare grabbar? Kanske de bara ville vara snälla, kanske det var part of the game eller så kanske de faktiskt menade det.. oavsett vilket så blev jag glad av dessa kommentarer.

Tack!

Kommentera

