fullfartframat.se

powerful powerwalk

Lämna en kommentar

Behövde få tag på ett lördagsöppet supermercado tidigare idag samtidigt som jag kände att jag behövde ett träningsavbrott från alla lulas fritas och camaraos.. snörde alltså på mig skorna och tog en lång promenad till ett köpcenter downtown Maputo. Kombon snabb promenad, sol och 28 C blev ganska intressant. Men jag klarade mig ganska så bra med vattenflaskan i högsta hugg – även om jag fick både en och annan blick. Hehe. Det bjuder jag på dock.

Jag går en massa dagtid, men det känns som om jag åker lika mycket bil så jag vet inte riktigt om mina promenader får någon effekt – förutom att man blir grymt svettig och duschar minst tre gånger per dag. Jag ska vara glad dock, jag har både tryck- och varmvatten – många har inte ens vatten.Vi har det väl förspänt. Glöm inte det.

Jag älskar dock att promenera omkring i min stad. Me ❤ Maputo. Upptäcka nya ställen, hitta nya marknader, slöa i Jardim dos Namorados (Lover’s Garden) och kika på alla vackra brudpar, läsa en bok under ett träd, ta en kall öl med goda vänner, kolla på fotbollsmatcherna nere på stranden på söndagar, äta sen frulle på Costa do Sol medans regnet öser ner, ta en speedbåt till Inhaca..

..tro mig, jag vet hur vardagarna ser ut också. Livet är inte bara sköna söndag.

Saknar dock min älskade spinning och PT-timmarna med bästaste J. Men det kommer igång nästa vecka..

..om jag hittar hem. Risken att min return ticket försvinner är överhängande. 😉

Flygfoto över min älskade stad och Maputo Bay

Kommentera

