fullfartframat.se

sju veckor

4 kommentarer

Drygt sju veckor.

Ja, så länge är det kvar till Göteborgsvarvet. Hur står det då till med träningen? Ehm, ja, nej.. Äsch. Diverse olyckliga omständigheter har gjort att jag är ganska dåligt förberedd – i vanlig ordning – men det löser sig! Tyvärr har den här våren (våren och våren..) inletts med ryggproblem, en massa förkylningar och annat tjafs. Usch.

Under min tid här i Maputo (jajamen, jag är fortfarande kvar..) så har jag faktiskt sprungit i princip varannan dag. Inte särdeles långt eller snabbt, men jag har sprungit. Känns bra. En annan bra sak är att jag nästan aldrig äter godis under dessa resor, dels för att det som finns tillgängligt oftast inte tilltalar mig, dels för att det är omöjligt att hålla choklad i fast form.. och dels för att det oftast brukar vara ganska så dyrt. Diverse muffins och munkar slinker ju ner dock. Hm. Räknas de också med i påskburpees? Saknar dock färska grönsaker även om jag trycker i mig mängder av frukt till varje frukost.

Annars så sysselsätter jag mig med att boka upp en massa spännande träningsdejter. Vad sägs om en combo av Les Mills eller lite poledance? ..och snart går BBC2010 av stapeln! 🙂 Det är mycket trevligt på gång nu!

Hur har ni det där hemma? Snö, regn, sol?

4 thoughts on “sju veckor

  1. Jag håller mig i skidbacken jag… eller ja, resten av gänget är i backen, jag är i skogen o kör offpist-skidåkning eller hoppar o flyger i Painpark (Funpark), yes, jag har tagit steget till äkta extremeskidåkare nu o har börjat hoppa..! sjukt kul! ^^

  2. Våren är förhoppningsvis här för att stanna nu..
    Härligt att Du kan springa, stressa inte upp Dig över distansen – bättre att ta det försiktigt i början!

    Fortsätt njuta av resan nu!

    Glad Påsk!

  3. @ptj: SAKNAR DIG!!! 🙂 Men ser fram emot vår kommande lyxhelg. 😉

    @pernilla: Nej, du har rätt. Jag är glad att jag KAN springa, för två månader så var det inte möjligt. Glad påsk!

  4. Hej hej! Våren vill stanna nu, hoppas jag. Helgen har varit fin och solig!
    Sju veckor??? Gud… det är snart!!
    När kommer du tillbaka? (om du kommer hi hi)
    Vi ses snart… på BBC!!
    kram

Kommentera

