fullfartframat.se

runt, runt, runt..

Lämna en kommentar

Igår var det upp, upp, UPP!! som gällde. Idag blev det ett evigt snurrande. Kom äntligen iväg och testade på easy-line! (med äntligen menas att mina kära kollegor nästan hade slagit vad om jag skulle dyka upp eller inte.. hm, förstår inte vad de menar?!)

Konceptet i sig var nytt för mig även om formen inte var särdeles främmande. Varv på varv av varierande övningar. Easy-line är inte styrketräning, utan fokus ligger på kondition och uthållighet. Övningarna som görs på maskin är kanske i sig inte så krävande (beror självfallet på hur du utför dem), men du kan verkligen arbeta upp pulsen om du vill! Speciellt om du ser till att röra på dig rejält mellan varje station. Jag körde utfall, benböj, ryggresningar, jogga på stället, plankor, crunches och en massa annat som komplement till maskinerna och fick på det viset en ordentlig genomkörare!

Rekommenderar att träna mitt på dagen! Ett välkommet avbrott och energipåfyllnad för resterande dags arbete. 🙂

Medelåldern på mina kära kollegor är betydligt lägre än den ovan.. 🙂

Kommentera

