fullfartframat.se

svett, snuva och ipren!?

1 kommentar

Jag befinner mig just nu i det fruktansvärda mellanstadiet ”inte sjuk – men inte helt frisk”. Ni vet när man inte är så sjuk att man legalt kan stanna hemma från jobbet (utan är bara lite irriterande krasslig), men man är inte så pass frisk att man helt smärtfritt kan springa efter bussen.

Jag är grymt sugen på att gå på date ikväll. Date med min nu ganska så trogne följeslagare, även om nu jag kommer att dumpa honom för Unge Herr Barmark så snart det bara går. Men någonstans långt inombords känner jag att det vore en ganska så korkad idé. Dels kommer jag inte att prestera på långt när det jag skulle vilja, dels kan det resultera i att jag inte kliver upp ur sängen imorgon.

Detta dilemma fick mig att fundera på var gränsen går.. ja, var går gränsen för att vara för sjuk för att inte träna? Ont i halsen, ja.. Men snuva, hosta? Ledvärk? Trotthet? Ont i lilltån? För mig går gränsen vid halsont, men jag tar också mig en funderare på om träningen kan göra mer skada än nytta!? En uppfriskande promenad kan ha en positiv påverkan på en förkylning i slutfasen, men det kan också addera på förkylningen och göra den ännu värre.

Jag har fortfarande inte bestämt mig om det blir date eller inte…


One thought on “svett, snuva och ipren!?

  1. Ta det lugnt tills Du känner Dig hundra igen.. Hr Löpband väntar trogen 😉

Kommentera

