fullfartframat.se

ge mig det bästa av världar!

10 kommentarer

Jag skriver väldigt sällan om kilon eller vikt på bloggen. Jag tycker att det är ganska sekundärt egentligen, även om jag – som så många andra – kan stå där och fundera varför de där envisa kilona bara inte försvinner?!

Det viktiga för mig är att utvecklas kilometermässigt, tidsmässigt, styrkemässigt, motståndsmässigt.. vikten kommer liksom på köpet. Därför bryr jag mig heller (om sanningen ska fram) inte heller så ofantligt noga om vad jag sätter i mig. Ja, jag försöker äta sunt och nyttigt, men det är för att jag vet att jag mår bra av det och att lilla magen mår så mycket bättre. Jag älskar frukt och grönt, fisk och kalkon, nötter och annat mums, och är galet glad att det även är nyttigt för mig.

Men är jag sugen på choklad så äter jag choklad, är jag sugen på chips äter jag chips, men det är lika ofta som jag kan vara sugen på ett äpple eller på broccoli. Jag tänker inte bli nitisk med min kost (om jag absolut inte måste pga sjukdom eller liknande) och har då också acepterat att jag aldrig kommer att bli rikigt smal och ”fit”.

Men, ärligen, jag bryr mig inte! Ja, jag gnäller ibland för älsklingen om magen, låren eller något annat – men innerst inne så  gör det mig inget. Jag är inte beredd att ge upp livets goda för att få den perfekra kroppen. Jag vill inte äta en chokladbit som garanterat resulterar i ångest och panikbesök på löpbandet.

Jag vill ha både och! 🙂

10 thoughts on “ge mig det bästa av världar!

  1. Oh vad jag önskar jag kunde tänka som dig!!
    Jag vill äta allt jag vill! Jag vill inte ha den perfektra kroppen…. jag vill bara kunna springa lättare, därför vill jag gå ner i vikt några kilo till!!

    Jag älskade vad du skrev!! Du gör så rätt!!

    kram.

  2. Men om du vill gå ner i vikt för att du ska prestera bättre i din träning är det en mycket sundare inställning än att du vill gå ner i vikt för att bli smal! 🙂

    Du är så duktig Coyntha och jag är så imponerad av dig och din träning!

  3. alla är vi olika! du och jag tar exakt tvärsom inställningar haha men det är bara för att vi har helt olika mål! så är livet och herregud så trist om alla var lika =) för mig är målet att bli fit, det kräver en speciell kost. Dina mål tillåter en annan! tur att vi är alla underbara!

    kramis!!

    ps- älskar din blogglayout! så snygg!

  4. Du har verkligen en sådan härlig och sund inställning Lotta. Beundransvärt och en förebild för många!

  5. @em: Och jag tycker att det du gör är helt okay! Så länge du är medveten om vad du gör och varför och har en sund inställning, vilket jag tycker att du har! 🙂 Yo go, girl! 🙂

    @snorkkis: Men oj! Tack Sofie! Din kommentar gjorde mig väldigt glad!

  6. Jamenvisst, man tränar väl delvis för att slippa tänka så mycket på vad man ibland vill stoppa i sig? Dessutom blir iaf jag mer nyttigsugen av träning.

  7. Tack för det här inlägget! Hade nästan gett upp hoppet om att det fanns fler med min inställning 🙂

  8. Du är klok Lotta!!
    Man ska äta det man är sugen på, träna för att det är skoj och ger en något INTE för att man måste… om det nu inte är så att man bara är beroende av kicken av ett bra träningspass…

    Men det måste ju finnas balans!!

    Kolka ord från en klok människa!!

  9. aaaah, KLOKA ska det vara!

  10. Åh, vilket härligt inlägg! Jag är precis som du!

Kommentera

