fullfartframat.se

det här med _löp_träning..

2 kommentarer

Fick en fråga via e-post idag som berörde löpträning och bloggar. Jag tvekade först. Jag löptränar väl inte? Eller gör jag? Jag har problem med ryggen och kan inte springa värst mycket på varken löpband eller utomhus just nu. (Jag har en spirande romans med Hr Löpband dock.) Jag har aldrig sprungit längre än 15-16 kilometer och jag fick ingen julgrans-tid på Lidingöloppet 15 km (inte samma 15 km dock). Jag snorkkar inte, jag knaprar inte kilometer i snöoväder eller kör oändliga intervaller på löpbandet. Jag skulle inte orka hänga med IF Linnea på långpass. Nej, just nu gör jag verkligen ingenting!

Men visst tusan löptränar jag! Jag alternativtränar tills jag kan börja med löpningen igen. Årets största mål är Göteborgsvarvet – och det är väl löpning om något!! Kan man inte springa ja, då får man göra annat så länge. Jag cyklar, konditionstränar, rehabbar ryggen och försöker hålla mig mjuk och rörlig. Jag löptränar visst – men inte på löpbandet eller i snömodden.

ett gammalt collage, men fortfrande aktuellt. löpning är terapi!

2 thoughts on “det här med _löp_träning..

  1. Ja visst är löpträning härligt? Men inte ute i snön och isen. Jag väntar tills våren är här igen. Då sticker jag ut på långa härliga löparturer!

  2. Det rä helt underbart!! Terapi för själen, indeed. Jag skippar även snö och is.

Kommentera

