fullfartframat.se

kick it! (nike 2010 part two)

4 kommentarer

Efter lite omarrangerande i mitt schema så kunde jag gå på Fredrik Anderssons (och ”lilla” Vanessas) BodyCombatklass på lördagen. Grymt (där kom det igen!) kul, jobbigt och krävande. Jag har länge pratat om att testa Combat och nu när jag fick chansen kunde jag inte låta bli. Vem kan motstå energin man får av en konventklass? Nej, tänkte väl det. Jag kände både av rumpan, låren och axlarna dagen efter.. Mycket sparkar och slag blev det i rörelsekombinationer som man inte är van vid.. Dock känns det lite skumt att ”bara” slå rakt ut i luften utan att det tar stopp mot en mits eller.. 🙂 Men det är ju också en del av tekniken.. att lära sig stanna i luften alltså!

Fredrik och Vanessa in action! (bild från Åsa)

Sara, Fredrik och Cecilia från Nike (bild från traningsgladje.se)

Under lördagen körde jag även Nike Dynamic Training som för tillfället är en eventklass på SATS. Riktigt jobbig träning där du tävlar i lag mot varandra. Vi körde burpees, hoppade runt konen, växlade mellan plankan och bananen, hoppade i luften, bröt arm stående på ett ben, crunchade, körde tunnlar, skidhoppade etc etc. Helt färdig efter en timme – men garanterat effektiv träning! Passar det in i mitt schema (och med tillstånd från PTJ) så kommer jag nog att leta reda på fler Nike Dynamic Training så länge den går som eventklass.

Under lördagen fick vi också möjlighet att träffa Sara, Fredrik och Cecilia (som bland annat är tjejen bakom afropowerdance) på Nike staben och Instructor Team. Det var rikitgt trevligt att sitta och prata med dem om träningstrender, bloggar, bad vi tycker är Victorious, konventet, nya klasser och det kändes iaf som om de verkligen lyssnade på vad vi hade att säga. Kul att stora Nike ville träffa några träningsbloggare! Flertalet intressanta och möjliga ideer kom upp under mötet och vi får väl se om någon eller några av dem kommer att förverkligas tills nästa år!

Ett gäng superbloggare (!!) och trevliga Sara från Nike (bild från Nilla)
Jag står mellan energiknippet Ruth och fina Anna!

4 thoughts on “kick it! (nike 2010 part two)

  1. åh fy fan… honom tycker jag INTE om…

  2. Låter som Du haft en tokbra helg!

  3. Lotta, nästa gång!

    Miljoner kramar
    Jessica

  4. @sasha: explanation needed. Thursday?

    @pernilla: den var verkligen tokbra!

    @jessica: Jaaa! Jag får komma och gästspela på WC hos dig någon dag.. 😉

Kommentera

