fullfartframat.se

nedräkningen har startat..

2 kommentarer

..inför Nike conventet kommande helg (30-31 januari). Något som jag verkligen ser fram emot, även om jag ska försöka att stuva om lite i schemat då jag tydligen hade huvudet (mer än vanligt) under armen när jag komponerade schemat i november.

Den här veckan kommer att ha en stark träningsbetoning jämfört med förra veckan som blev ganska lugn trots allt. Jag hann (egentligen handlar det väl om att prioriera!) tyvärr enbart med ett löppass förra veckan (vecka 3 av 20) – dock ett riktigt bra sådant! Denna vecka inleder vi med ett (förhoppningsvis) dubbelpass spinning, sedan blandar vi kortleken och delar ut flow/yoga, löpning, ännu mer spinning och så några ess i form av högkvalitativa pass med PTJ – dvs crossfit och ”vanlig” PT-tid med betoning på ryggrehab. Sedan brakar vi loss med ett gäng oprövade jokrar under helgen.

Kortleken ligger här framför mig på bordet och jag bara längtar att dra ett kort och se vad det ger mig! 🙂

2 thoughts on “nedräkningen har startat..

  1. Rätt att prioritera vila när det handlar om skador och liknande. Bättre vila lite nu och en kort period än att träna på och straffa ut sig själv..

  2. Lycka till med ryggen! För egen del upptäckte jag först när jag kom in på gymmet att min rygg behöver tränas – och ibland beter sig riktigt knepigt. När jag bara körde utelöpning hade jag bara lite krumhet i branta uppförslut som ledtråd till att allt inte stod helt rätt till. Mitt första core-pass (ordinerat av PT) var en otäck upplevelse med ryggont och -stelhet. Men alla rygg- och magmaskiner funkar bra, så jag grundar lite där emellan och nu funkar även corepasset bättre, faktiskt.
    Nu har jag dessutom försatt mig i en situation som förbjuder mig att banga Stockholm Marathon, så det är bara att – sakta och försiktigt – komma över alla skavanker 🙂 Kolla gärna mer info på min blogg och på http://www.run2raise.se.

Kommentera

