fullfartframat.se

dansaerobics?! wtf liksom..

1 kommentar

Chocka kroppen var det va?

Efter ett underbart crossfitpass igår på SATS Telefonplan (börjar spendera mer och mer tid där igen nu..) där både pulsen (ja, jag kommer tillbaka till pulsspinningen snart!) och musklerna fick jobba så ramlade jag ner i en soffa för att diskutera kommande PT-träning. Hepp! Nu är jag uppbokad på ryggrehab! Kan behövas verkligen och jag ser ruskigt mycket fram emot det! Yes, we can do it!

Ytterligare en timme förflöt medan vi bara satt och pratade bort tiden med världens bästa PT, en duktig spinninginstruktör och en massa andra trevliga människor.. tiden tickar som sagt på och min goda vän frågar helt plötsligt om jag hänger på på en dansaerobicklass.. Javisst hasplar jag ur mig innan jag inser, till min stora förskräckelse, att det är ju en RÖD klass! Röda klasser på SATS innebär koordination, hjärnverksamhet och stor förvirrig. . It’s NOT just do it liksom Det krävs att man kopplar in något som saknas hos mig.. koordinationen that is!

Ge mig ett löpband (nåja!), en spinningcykel eller ett gym och jag känner mig som hemma – ge mig ett par dansskor och jag behöver blindhund.

Efter ett osedvanligt stort antal snurrar, steg och hopp så hade jag nästan, nästan, nästan memorerat stegen till finalen. Snyggt var det inte, men jag får väl ganska motvilligt erkänna att KUl det var det! 🙂

Hur är det med er? Är ni graciösa gaseller på dansklasserna eller är ni mer som jag – försöker att inte dansa (?) i någon och riskera lavinfara?

One thought on “dansaerobics?! wtf liksom..

  1. Pingback: puls, vita fläckar och simultankapacitet.. « Full fart framåt!!

Kommentera

