fullfartframat.se

klok som en bok.. ?

7 kommentarer

Alla vet vi ju att man blir klok av att läsa böcker! Eller, blir man det? Det beror väl i mångt och mycket på vad för typ av böcker man läser och hur och i vilken mån man tar till sig det som står i dem.

Tyvärr har vi ju dock problemet med motstridig information, forskning och rekommendationer. Har du inte en egen uppfattning och erfarenhet kan det vara svårt för nybörjaren att sålla i literaturen och ta till sig det som ses lämpligt för den personen och ignorera det som kanske inte alla gånger är så passande. Men hur ska man veta det om man inte själv besitter den kunskap som just böckerna handlar om? ..och varför isåfall läsa dessa böcker? Klurigt det där.

Jag fick dock lite knapphybris och klickade hem en hel del böcker när jag var in en sväng på adlibris. Hoppsan. Om jag blir klokare eller inte, får tiden utvisa!

7 thoughts on “klok som en bok.. ?

  1. hoppas du blir klokare av böckerna… du får gärna berätta om chocktränaboken var bra! (min teori är att man ska testa själv för att se vad som funkar men… that’s just me. haha) ha det fint!! 🙂

  2. @SARA: Ja, det är min teori också! Men, för den som är ny i gamet vet kanske inte riktigt vad som fungerar eller inte. Det kan ju tex handla om kost och näring.. där kan det vara klurigt! Men just med konditionsträning som tex löpning så är det nog bara att testa på och se vad som fungerar! Agreed! 🙂

  3. Böcker är alltid kul tycker jag! 🙂 Jag har en del löparböcker hemma i hyllan. Älskar att läsa om löpning! 🙂 Jag har precis beställt Malins (Ewerlöv) löparbok. Den ska innehålla styrketräningstips för löpare och lite annat.

  4. När Du har läst boken ”Uthållighetsträning” kan Du väl skriva några rader om vad Du tyckte om den.. Funderar på att skaffa den själv.

  5. Lär av bibliotekarien: LÅNA böcker. KÖP de som är bra.

    🙂

  6. Hej! Jag tycker att det är så roligt att läsa böcker om träning, kost mm. Jag kan rekommendera löparboken som säljer runners!! Du måste ha den!
    kramis

  7. Jag köpte en bok som heter ”7 magiska minuter” som är en bok om bland annat yoga. Finns två små träningspass i den, de ska ta 7 minuter ungefär, men de ta längre, men som man gör på morgonen och på kvällen. Jätte skönt!

Kommentera

