fullfartframat.se

steamy sollentuna

3 kommentarer

Egentligen borde jag ha vilat idag och bara tagit det lugnt med ryggen, men när det hade kommit ett så trevligt e-mail från SATS som bjöd in till invigningen av SATS Sollentuna kunde jag inte låta bli att boka in mig på eventklassen ”Steamy Window” samtidigt som jag skulle få lite information om kommande träningstrender av SATS VD Kent Orrgren. Lät som en ganska trevlig lördag. Nu kom jag inte hela vägen, tyvärr.

Till Sollentuna kom jag, till SATS kom jag, stussade runt pumpstången gjorde jag också, vimsade omkring i gymmet, käkade gott och ”hängde” vid receptionen gjorde jag också.. sen tröttnade ryggen och då tröttnade jag och gick hem. Men first things first.

SATS Sollentuna är tokfräscht! Javisst, det är nytt och hela baletten – men jag gillar den öppna planlösningen som påminner mycket om SATS Sickla, jag gillar färgerna och ljusflödet från de stora fönstren ut mot Sollentuna Centrum. Nu var det förvisso en massa tränande och icke-tränande invigningsminglare på plats, men jag kommer nog att gilla det en vanlig tisdagseftermiddag också.

SATS Sollentuna

Omklädningsrummet var stort och ljust med ordentliga ”sminkbord” och även en liten relaxhörna. Jag slängde dock ingen blick in på duscharna/bastun – men jag antar att det var lika fräscht som resten.

Nedersta bilden visar relaxen/launchen i damernas omklädningsrum.

Något som jag blev mycket glad över var att se att det fanns rejält tilltaget med löpband. Nu så här i nyårslöftes-tider är det hårdvaluta på de flesta gym. Du kan springa/cykla samtidigt som du anntingen kollar på TV eller på de shoppande flanörerna några våningar ner i Sollentuna C. Eller så kan du bara ha ett mentalt battle med Hr. Löpband. Your choice.

Löpband på rad

Det som jag kan se som minus var nog att maskinerna i gymmet stod lite väl nära varandra, men så är faktum på de flesta anläggningar. Tyvärr. Någon får gärna förklara för mig vad nedan (den översta bilden) maskiner ska vara bra för? Flertalet av centrets maskiner gick i SATS egna färger svart/orange och såg, milt sagt, ganska så pännande ut. Får dra med mig PTJ någon dag..

Tror nästan det var fler som inte tränade än tränande besökare som gick runt bland maskinerna och flanerade eller tuggade på lite god mat.

I mitten av centret tronar cykelsalen i all sin glans. Ja, faktiskt! Jag blev riktigt sugen på att köra spinning i den salen! Jag vet dock inte hur irriterande det kan vara (både för deltagare och instruktör) att väggen ut mot gymmet helt är i glas? Distraheringen är ett faktum.. om man inte är som jag i en egen liten bubbla och märker knappt av omgivingen under spinningpasset.

Spinningsalen

Steamy Window då? Jag har verkligen ingen talang för att vare sig dansa eller utföra någon form av koreografi, än värre till musik. Än värre när du har videokameror och vanliga kameror i nacken, män i jeans och skjorta utanför glasväggen som tydligen hade väääldigt roligt åt oss eller när ryggen inte riktigt kan räta ut sig helt och hållet utan jag har en konstant lite lagom oklädsam svank?

Förutom dessa petitesser så var det tokroligt! Det tog några gånger innan stegen satt någorlunda, det kändes ganska fånigt när man skulle dansa runt en imaginär strippstång – men det släppte och sen var det bara kul! Jag föredrog dock att dansa (?!) till rocklåtarna på slutet. Mycket enklare att tänka sig pumpstången som ett imaginärt micstativ eller en luftgitarr än en strip-pole med Britney Spears i bakgrunden. Hell yeah!

Man blev faktiskt både varm och svettig.. och glad!

Sedan var tanken att jag skulle på informationsträff med SATS VD et al, men efter att tjejerna i respan såg allmänt förvånade ut innan någon kom på vad det gällde, tiden sprang iväg, jag ”hängt runt” i entren ett tag utan att något hände och min rygg började protestera rejält så beslöt jag mig för att ta mig hemåt. Tyvärr men tusen tack för inbjudan!

Vinkade hejdå och på återseende till SATS Sollentuna och insåg nöjt att SATS (just nu) fräschaste center ligger inom gångavstånd från mitt jobb. Inte illa.

Vill du läsa mer on SATS Sollentuna – kika in hos Spark i baken som uppmärksammade både skidstavningsmaskiner och Activiosystemet.

När jag gick så var det redan folk (tjejer) på plats i väntan på Darin. 🙂 Han skulle komma på scen en halvtimme senare.. Hoho..

3 thoughts on “steamy sollentuna

  1. Men det verkar ju rätt bra att ha löpbanden där så man kan kika på de som fönstershoppar.. Då ändras ju utsikten och tristessen kanske blir mindre..

  2. Pingback: puls, vita fläckar och simultankapacitet.. « Full fart framåt!!

  3. Pingback: SATS is gold | Jess the Actress

Kommentera

