fullfartframat.se

vilken kick!

Lämna en kommentar

Klarblå himmel och strååålande sol!! Ska dra på mig understället och en massa annat nödvändigt för ytterligare en promenad på sjön snart! *längtar*

Måste bara rapportera om gårdagens bootcamp-pass. Första gången för mig på ett SATS-dito. Jag visste faktikst inte riktigt vad som väntade men jag hade ju mina aningar. Även om dessa pass heter olika på olika centers (crossfit, bootcamp, crosstraining, cirkel etc) så är det ju i slutänden ganska  ”same, same”. Det som skiljer är ju oftast graden av ”kräkvarning”..

Gårdagen var uppdelad i tio stationer – lite väl många kanske, men de hade en bra blandning av övningar och god mix av styrka/kondition.  Det var upphopp/knäböj på bräda, torsotwist (med vikter) på boll, armhävningar med växelvis hand på bräda, hopprep, sidoplanka, knäböj med stång på raka armar, utfall med axellyft (med vikter), one-hundred och höftlyft på boll. Nio? Saknas en.. Hm.. *glömsk*

Lite skäll har ingen dött av.. Haha!! Jag vill inte ha någon som står o skriker mig i örat, men lite pepp är inte helt fel! [bild google.com]

Alla stationer kördes på cirka 45 sek innna byte. Två hela varv och ett avslutningsvis på 20sek/station. Vi avslutade med plankan i grupp. De tre sista som stog kvar var alla tjejer och hon som stog längst klarade av 4:07!! Det är heder!

Även om jag kände av att ryggen inte ville med efter ungefär en tredjedel (dvs första varvet) så kunde jag inte låta bli att fortsätta. Kanske inte det bästa så här i efterhand, men när det är så kul?! Tyvärr blev både tekniken lidande när ryggen sa ifrån samt att jag fick gå hem och kladda med Voltaren Gel.. Inte bra alls, och tvärtemot vad jag själv sa tidigare om försiktighet! Efter en god natts sömn så är vi dock fit for fight igen – även om det kniper lite i rumpa, skuldror och triceps. 🙂 Den värken är välkommen! Inte annan värk.

Kommentera

