fullfartframat.se

hur bygger man pannben?

7 kommentarer

Idag var det dags för första passet på 20v-schemat inför Göteborgsvarvet. Som jag nämnt tidigare kommer jag att parallella med mitt eget schema för dejtingen med Hr. Löpband tills jag kommer över den där berömda löpbandströskeln. När nu den behagar dyka upp?

Varför inte utnyttja vägen till gymmet också som träning? Kanske inte i klass med Snorkfrökens transportlöpning, men fyrtio minuter rask promenad på isen är inte fy skam det heller. Även om solen sken så var det riktigt kallt (-14 C) och småblåsigt.

Väl på SATS blev det totalt femtio minuter cardio, växlande mellan löpband och cykel men med fokus på Hr. Löpband – riskerar inte att göra honom svartsjuk så här i början på vår vänskap. Varför, varför ska det vara så svårt att springa på löpband för?? Hur bär ni er åt för att bygga löpbandspannben? Han är ju sååååå tråkig Hr. Löpband. Jag försöker med intervaller, fartlek, musik, TV mm.. men han är fortfarande seg och tråkig. 😦 Nu har jag iofs inte dejtat honom så länge ännu, så jag får väl ge mig till tåls antar jag. Tålamod finns inte i min ordbok. Tyvärr.

Ryggen höll måttet även om jag kanske inte gjorde det.. Så går det när man slarvar med ordentlig frukost innan! Skäms på sig!

7 thoughts on “hur bygger man pannben?

  1. Snälla när du vet kan du väl berätta för mig, jag deijtar inte herr löpband jag har ett battle med honom varje gång jag är på gymmet.

  2. hmmm mitt enda tips, som är min teknik är bara att bestämma sig innan liksom. ta ett djpp andetag innan du kliver upp och tänk ”nu ska jag springa i 30 minuter och får inte kliva av innan jag fullgjort varje minut”
    sen är det bara att hålla i….

    men säg gärna till om du kommer på nåt annat =)

  3. Jag byggde pannbenet genom att titta på killen som tränade innan mig, som har ätit 700 kcal/dag i fem dagar (jämfört mot hans dagsbehov på 4000-4500 kcal/dag) och samtidigt bedrivit sin vanliga ironman-träning. Idag var det visst testlopp och totalt 70min simning och sedan 60min på testcykeln. På en halv smörgår och en grapefrukt. Föregående dagar också 1-2 träningspass (15-20km löpning + sim eller cykel) och ingen mat. Han var trött. Han hade pannben. Jag repeterade: kan han så kan jag. Sen sprang jag mitt pass på bandet och var glad över att jag har energi i kroppen.

  4. Här blir man lite rosig om kinderna när man läser 🙂 .

    Jag vill också veta hur man bygger löpbands-pannben! Jag har inte ens ett litet fiskben för den saken.

  5. Jag vet inte. Jag gillar inte att springa på löpbandet heller 😦
    Men det är bara att bestämma sig och köra!!
    Efteråt är ju rätt så skönt!
    Vi kämpar vidare inför GBvarvet… eller hur?
    Kram

  6. För mig fungerar intervallträning rätt bra, tiden går fortare men jag måste alltid variera min träning eftersom jag blir så fruktansvärt less. Att ständigt springa på löpbandet skulle tråka ut mig totalt.

    När någonting är segt tänker jag alltid på hur det känns efteråt 🙂

  7. @marica: Will do! Men jag tror jag har lösningen på G: variation! Intervaller, växla mellan olika konditionsmaskiner etc..

    @em: Mmmm, ligger mycket i det du säger! *intalar mig själv*

    @frida: Oh, shit pommes frites vilken kille. Inspiration!

    @snorkfröken: Nej, men du knapprar ju kilometer utomhus oavsett årstid som om det vore ja, jag vet inte vad. Lyckopiller?

    @coyntha: Jajamen!! Varvet it is!! Lycka till!

    @thea: Precis, variation är nog hemligheten! 🙂

Kommentera

