fullfartframat.se

20km på 2h – under 20 veckor

6 kommentarer

Ja, förhoppningsvis så ska jag komma längre än 20km under lika många veckor. Tanken är att jag ska följa marathon.ses schema om halvmarathon på tiden två timmar. Planen är att starta nästa vecka och vara klar i slutet av april, det ger mig ytterligare tre veckors marginal för eventuella skador eller sjukdomar. Hoppas bara att jag kan hålla mig till schemat! Jag har ju så fruktansvärt dåligt tålamod 🙂

[update: Jag kan verkligen inte räkna! 20 veckor blir precis till slutet av maj!]

[från marathon.se]

Ska du springa Göteborgsvarvet? Hur planerar du din träning?

6 thoughts on “20km på 2h – under 20 veckor

  1. Låter både som ett roligt och bra mål! Ang schemat, om du inte lyckas följa det så är det inte hela världen, viktigast är ju att grunden finns där, och att träningen är kontinuerlig 🙂

  2. Åh vad spännande! Jag tycker att marathon har riktigt bra träningsscheman. Jag har följt ett av dom under hösten, under milen på 60 min… Ska se om det går på sylvesterloppet på torsdag, inte bästa underlaget för rekord =)
    Jag hoppas få en överbliven plats till Broloppet i Malmö istället för Göteborgsvarvet nästa år, och då skulle jag nog också köra det schema du kör! Kul att hitta till dig… =)

  3. Det är lite roligt, jag började på samma schema just idag (och med vinterns semester ska det passa precis till Göteborgsvarvet). Jag förstår precis hur du känner. För mig känns det jätte lustigt att följa ett schema till punkt och pricka, men viss förändring borde väl vara ok?

  4. Jag ska springa göteborgsvarvet men har ingen som helst aning om hur jag ska lägga upp träningen. Har du något förslag?

  5. @miranda: Håller med! Schemat får fungera som en riktningsvisare och mätare helt enkelt – men jag ska försöka att följa det så gott det går. 😛

    @åsa: broloppet lät väldans kul, men hade redan anmält mig till varvet då och de var ju ganska nära varandra i tid om jag inte minns helt fel..

    @danne: Stort lycka till med träningen! :)..och ja, viss förändring måste man ju få göra! 😉

    @elin: kolla in marathon.se – de har bra program. Just det jag refererar till i mitt inlägg! Lycka till!

  6. Pingback: nu kör vi! « Full fart framåt!!

Kommentera

