fullfartframat.se

blod, svett och tårar

6 kommentarer

SATS har ett träningstyps-test på sin hemsida just nu och nyfiken som jag är så kunde jag ju inte låta bli. Jag skrattade gott när jag fick resultatet ”Tuffa träningstypen”. Jag, tuff? Mjaeh, nej..  Fast när man börjar läsa texten så ja, kanske, okay då.. ”Du gillar känslan av träningsvärk och säger inte nej till ett extra träningspass..” Jaja, okay då! Jag gillar ju faktiskt att ta i ordentligt och som PTJ en gång sa: Du anser att man inte tränat om man inte blivit ordentligt svettig va? Ehm, nej!

De föreslår att man ska köra följande klasser:

BodyPump check!
BodyCombat
Box check!
CrossTraining check! [inte SATS dock]
Cycling check!
CyclingPulse
SatsPowerStepcheck!
Sats CorePulse check!


En snabb summering visar på att jag testat majoriteten av de förslagna klasserna, som för övrigt är de vad SATS  kallar ”blå klasser” 🙂 Combat har jag pratat om i evigheters evigheter att jag vill testa, men tyvärr inte kommit mig för än. Måste ändras dock! Har hört så mycket gott om Combaten.

CycklingPulse vore intressant att testa, men det körs inte på nå’t av mina ”hemma-SATS”. No excuse dock.

Som komplement bör man även köra lite vita klasser såsom SatsFlow [check!] och SatsYoga [check!] och varför inte lite PT [check!] också?

Jag vet att det här testet är till största del för att locka till sig nya kunder, men det var lite roligt iallafall.  Gå in och kolla vilken träningstyp du är du med!

Testet i all ära, men ”på riktigt” är jag nog den träningstypen som tycker om att variera men lätt snöar in på samma sak av ren lathet, gladeligen anmäler mig till olika lopp men är inte tillräckligt fokuserad för att klara av rigorösa scheman, tränar gärna i sällskap men springer helst ensam. Jag är nog ganska normal med andra ord…

6 thoughts on “blod, svett och tårar

  1. Jag ska göra det testat och sen får jag användning av mina 5 träningstillfällen i januari när jag ska ner till sthm och gå på afro-utbildning. =) Men jag åker ner några dagar tidigare och bara har det bra. Då ska jag passa på att träna för olika instruktörer och lära mig mer =)

  2. Roligt test, har en känsla av att jag skulle få samma svarstyp som du 🙂 God Jul!

  3. Cizzi: Ooh, kul med afro-utbildning! Säg till när du kommer och vilka pass du vill gå på så kanske man kan hänga med – om man får. 🙂

    Susanna: Ja, det kändes ganska oundvikligt att hamna i den kategorin.. *fniss*

  4. Det ska jag garanterat göra =) Jag kommer nog hänga på sats hötorget. Det ligger ganska nära där jag ska husera.

  5. hehe och jag vet att CykelPuls ligger det förslag om att få köra hos oss, men jag vet inte hur det har gått…förhoppningsvis så kommer det! ^^ Och sen måste du juh komma o prova min CrossTraining, men det vet jag att du kommer göra ;))
    Och vi kan ju prova BodyCombat tillsammans, även om jag inte är ett jättestort fan av Les Mills…

  6. @ptj: 4 januari! Då smäller det!! 🙂 Å bara jag kommer ur gipsvaggan (och du också) så ska jag leta reda på ett combat-pass nånstans!

Kommentera

