fullfartframat.se

kapade minuter och allmänt svammel…

4 kommentarer

Fortsatte igår med mitt 1+2 1+2 … 1+2 koncept (1km på löpbandet, 2km på cykeln) och lyckades kapa några minuter jämfört med onsdagens tid. Det bästa var att de försvunna minutrarna försvann (!?) på löpbandet. Startade på 6:40-tempo för att med jämna intervaller höja till jag landade på 5:00 min/km. Sedan var det bara att kasta sig på cykeln för att konstant växla upp under 2km. ..och så tillbaka till löpbandet igen.. osv osv. Det var nog både en och annan som undrade vad jag höll på med.. 🙂 Men det bjuder jag på. Kan inte vara värre än att köra burpees genom gymmet på SATS T: plan.

Ska köra 1+2 en gång till för att sedan öka på till 2+3. Tanken är att jag sakta men säkert ska öka på distansen tills jag känner att jag inte har några (pannbens-)problem att springa på löpbandet. Vår vänskap är än så länge ganska skör och bör således vårdas ganska ömt. En kilomter kan låta ganska fjuttigt, men för mig som fullkomligen avskytt att springa på löpband är det en bedrift. Den dag jag kan springa en mil på bandet så är det dags att korka upp skumpan.  Inte värt att korka upp den för en mil utomhus längre, men tar jag mig igenom Varvet utan alltför bestående men är det verkligen dags igen!

4 thoughts on “kapade minuter och allmänt svammel…

  1. bra idé det där faktiskt! att växla mellan olika grejer (och även mellan olika hastigheter på bandet) gör det lite roligare.

  2. Tack för ideen. Jag lånar den (utan att be om lov) och testar med att även lägga till roddmaskinen.

  3. Låna på du Danne! Tanken har slagit mig att lägga till rodden också. 🙂

  4. Pingback: nu kör vi! « Full fart framåt!!

Kommentera

