fullfartframat.se

kaka söker maka, lika barn leka bäst…

7 kommentarer

Hur många av er som tränar och lever i en parrelation har en tränande partner? Om så fallet, har partnern börjat träna tack vare att du gör det, du börjat träna tacka vare din partner eller har ni kanske träffats genom er träning?

Berätta gärna!

Själv har jag tidigare tränat i intervaller.. jag hade tidigare aldrig varit sugen på gymmet eller att springa utan körde mest jympaklasser på F&S. Maken har tränat i intervaller han med, där fokus låg på cykling (landsväg och mtb). Vårvintern 2005 började jag springa och har nu masat mig till gymmet (SATS) regelbundet sedan en längre tid tillbaka, och dels tack vare (på grund av?) mitt tränande och dels det faktum att min PT är en gemensam god vän har nu maken även han släpat sig till gymmet.. Vilket resulterade i att ”min” PT är nu även hans PT: 🙂 Först var det mest ”Aldrig…” sedan blev det mer ”Mmm, kanske..” tills att det nu är ”Älskling, ska vi inte köra ett cykelpass imorgon?”.

7 thoughts on “kaka söker maka, lika barn leka bäst…

  1. Jag är gift med en man som tränar periodvis (men sån har jag oclså varit). Fick honom att träna nästan ett helt år på gym men sen gjorde han illa axeln och sen var gymperioden slut. Maken började spinga i våras och det höll i sig cirka ett halvår och nu har han uppehåll till i vår någon gång.. Springandet var jobbets förtjänst. Gymmet, det var nog mitt fel 😉

  2. Sambon har alltid tränat mycket (sedan han var liten) och jag har också tränat på eget håll. Vi träffades inte genom träningen men det är skönt att ha någon som faktistk tränar endel också. Men sedan när det gäller löpning och speciellt de långa lopp som är inplanerade i vår (göteborgsvarvet och sthlm marathon) har vi nog sporrat varandra 🙂

    När det gäller hur träningen är upplagd så kommer jag nog mest satsa på sthlm marathon och se göteborg som ett litet delmål. Så jag gör väl som alla andra och följer Szalkai 🙂 Hur lägger du upp din träning?

  3. Intressant ämne dethär! När jag träffade min då blivande man var jag inne i en ”viloperiod” gällande träningen, och hade legat på latsidan ca. 2 år, och han hade inte tränat förutom lite sporadiskt grabb-gymmande (du vet, när man är en grupp på fem, alla använder samma maskin, och man snackar 95% av tiden; nä, nu var jag lite elak). Efter ca 2 år tillsammans började jag träna på allvar igen, med både gymmande och konditionsträning, och han fick även upp ögonen för träningen då. I dagens läge är vi träningstokar båda två, han kanske inte lika galen som jag men ändå ganska. Känns otroligt kul och skönt att ha en partner som också gillar träning, och som förstår att man vill lägga tid på det intresset, och kan man dessutom träna tillsammans ibland är det ju rena lyxiga kvalitetsunderhållningen!

    Kul att läsa hur ni ser träningen inom förhållandet och hur ni sporrar varann!

  4. Ohhhh!
    Jeppe är ju lite sporty spice… Från och till.
    Vi tränar ihop ibland. På gymet. Spelar tennis.
    Men annars? Njaaaa… Träningen är MIN tid…

  5. Vi tränar båda två men inte ihop tyvärr, behövs barnvakt då. MEn jag vet inte vem som får igång vem? Vi tränade redan innan vi träffade varann men det är klart – vi sporrar ju varann!

  6. Jag träffade inte prinsen genom träning, men jag tror inte att vi blivit så vansinnigt kära i varandra om vi inte tagit del av varandras träningsbakgrunder där de första dejterna. Vi lver träning båda två och drivs av ungefär samma saker – men jag gör mer av det hela än vad han gör. Min satsning har dock fått honom att ta nya tag och komma igång hårdare med sin träning. Nu kör vi ofta samma pass på gymet och springer ibland tillsamamns.

  7. Vad roligt att läsa era berättelser! De flesta verkar ju ha träningen gemensam på ett eller annat sätt! ..inte nödvändigtvis att ni tränar tillsammans utan mer att ni sporrar varandra genom er respektive träning.

Kommentera

