fullfartframat.se

det här med att springa…

8 kommentarer

Ett av mina största mål under 2010 är ju att springa Göteborgsvarvet. Ska jag vara helt ärlig så har jag nog ångrat mig några gånger – men lika många gånger har jag tyckt att det ska bli superskoj! Just nu är jag i en ”superskoj-fas” och hoppas verkligen att jag stannar inom den fasen. Dagarna tickar dock på och det är sannerligen dags att ta tag i löpningen, trots att det snöar sidleds utanför, så att jag iallafall är aningens förberedd i slutet av maj. Vad gör man då när man knappt kan stå upprätt av snöbyarna och rädslan att halka på en isfläck är alltför stor? Jo, man nöter löpband. Detta förhatliga löpband som jag avskytt under alla dessa år. Hmpfr..

Jag har börjat bli sams med löpbandet nu, men BFF blir vi nog aldrig!

Igår rasslade jag in på mitt hemma-SATS för att träffa min nyfunna kompis. Tanken var att växla mellan löpbandet och cykel tills jag uppnått en viss distans. Sagt och gjort, började med en kilometer på löpbandet, två kilometer på cykeln (den ”liggande”), en kilometer på löpbandet osv osv..

Så blev det också! 🙂 Tiden sprang iväg, så gjorde även jag! Ökade på hastigheten på löpbandet med jämna mellanrum och drömde mig bort.. sommarvind i håret, solen värmer näsan, skogsdoft, vågskvalp.. *sneglar ut på snöstormen* Jag växlade mellan löpbandet och cykeln och fortsatte så utan pauser tills jag hade uppnått mitt mål. Även om det självfallet var jobbigt och jag stundom undrade vad tusan jag gett mig in på så kände jag mig faktiskt riktigt stark och uthållig och hade nog faktiskt kunna fortsätta en stund till. 🙂 För första gången (iaf på väldigt länge) så tyckte jag att löpbandet var helt okay! 🙂

Vi ska nog bli bättre kompisar du och jag..

8 thoughts on “det här med att springa…

  1. Roligt med Göteborgsvarvet. Jag ska oxå springa det.

  2. Kul! Hur går det med förberedelserna?!

  3. Jag har inte börjat förberedda mig alls. Hur förberedder du dig? Följer du något speciellt träningsprogram? Kommer du att bo i Göteborg en natt eller åker du över dagen?

  4. Duktigt att kämpa på med löpbandet. Jag kommer nog aldrig att bli vän med bandet tror jag; önskade att jag hade din envishet där!

  5. Elin: Inget färdigt program utan jag har ett eget hopkomponerat som jag nu börjat följa 🙂 Först ska jag bara förstärka min spirande vänskap med löpbandet ordentligt!

    Vi stannar över natten så man inte behöver stiga upp alltför tiidgt!

    Snorkkis: Kallar du mig envis? Du som verkligen springer i ur och skur? Fast lite envis är man kanske… 😉

  6. Kul med ett eget program, skulle man kunna få kolla på det för att få lite egna ideér? 🙂

    Okej, vart kommer ni att bo någonstans?

  7. Pingback: kapade minuter och allmänt svammel… « Full fart framåt!!

  8. Jag ska nog ockås testa det där. Tycker att kondition på gymmet är så grymt tråkigt, men nu börjar det allt bli liiite för kallt att springa ute..
    Blir göteborgsvarvet för mig också. Första långa loppet, ska bli spännande 🙂

Kommentera

