fullfartframat.se

corepulse comeback

1 kommentar

För ungefär ett år sedan sprang jag (bokstavligen) på en massa corepulse-klasser och hade stenkoll på balansen, benböjen, utfallen och tre-hoppen.. I måndags tyckte jag att det var dags att återuppleva gamla ljuva minnen.

Nu hade jag inte lika stor koll på det längre. Balansen var det si och så med men rörelserna var välbekanta, utfallen och knäböjen var lika många som vanligt, koordinationen var svajig (som vanligt!) men glädjen var på topp. För kul var det! Lika kul som jag kom ihåg det!

Tisdagens PT-session bestod av en riktig blandad kompott (som blev ännu mer fruktsallad under passets gång) med chins, axlar, mage, ben.. där emellan lyckades vi även trycka in diskussioner om balans, löpsteg, -distanser och -hastigheter.. Jag vet sedan tidigare att mitt löpsteg är ganska så ostadigt och nära-marken dvs jag lyfter inte så mycket på fötterna när jag springer.. och nu fick PTJ mig att fundera ytterligare över det och inse att jag verkligen borde öva mer på det! Dels för att få ett bättre steg som gör att muskler/leder inte snedbelastas men även för att jag kanske någongång ska få upp hastigheten när jag springer. I det senare fallet inte enbart under korta sträckor och i samband med intervallträning utan överhuvudtaget!

*sätter mig och googlar om löpstegsträning*

One thought on “corepulse comeback

  1. mitt löpsteg är också nära marken. jag tycker det känns väldigt effektivt. haha. men att springa snabbt känns ju väldigt ineffektivt – man blir ju trött på en gång. 😉

Kommentera

