fullfartframat.se

är träning kostnadseffektivt?

4 kommentarer

Självfallet är det naturliga svaret.

Fysisk aktivitet ”betalar” tillbaka till dig som individ (och till samhället) i form av färre sjukdagar, bättre hälsa, bättre sömn, gladare dagar, längre liv, trevligare medmänniska.. Ska jag fortsätta?

Ändå sitter jag och funderar på om och isåfall hur jag ska baka in ytterligare PT-pass i mitt redan fullspäckade schema?

Jobbet tar (tyvärr) oftast mer än hundra procent – även om mina flextimmar sjunker stadigt! 🙂 Min ackumulerade övertid under många år är ju preskriberad vid det här laget men nu har vi iaf koll på flextimmarna.

Jag tränar redan flera dagar i veckan och försöker få in spinning, löpning, yoga, styrketräning samt ngt annat pass lite nu och då som ger variation.. Combat, dans, box, flow etc.. Jag försöker hinna med ett socialt liv med nära och kära som inte tränar i samma utsträckning, jag vill ha quality time med min älskling, jag behöver egen-tid – som inte är träning, samt att jag nu fått den briljanta idén att plugga lite kurser under våren. förvisso på distans – men iallafall.

När ska jag hinna med ytterligare träning? Som det känns nu skulle jag önska att ha två PT-pass till i månaden, två varannan vecka och ett varannan.. men kommer det att ge ett bättre resultat? Kommer dessa två timmar att ge mig ytterligare mervärde?

*funderar*

..och kom inte med ”du tränar för mycket” för vad är bättre? Tjugo timmar soffpotatis i veckan eller tio timmar av livshöjande aktiviteter? Ehm, valet är enkelt.

4 thoughts on “är träning kostnadseffektivt?

  1. Då kanske du skall titta på en bostad närmare träningslokalerna. För jag vet inte var du skall hitta mer tid någonstans….

  2. Inte jag heller! Men vi bor ju för tusan 10 minuters promenad (en minut med tuben) från ett SATS-center! 🙂

  3. Men hallå, du kan ju inte vara otrogen mot mig o köpa pt på ett annat center :p det är klart du kan boka in ännu mer pt 😉 vi kan köra ett morgonpass i veckan också, bättre plats i gymmet då.

  4. Nej självfallet kan jag inte vara otrogen mot dig! Skulle aldrig falla mig in.. Morgon? Ja, då får det bli kl 7 på mrg, men nääääh.. Jag behöver min sömn! 🙂

Kommentera

