fullfartframat.se

in between

2 kommentarer

split personalities?

DSC00034

Nehej då, inte alls. Mittemellan ett pt-pass och ett tokgalet spinningpass. 🙂

PTJ är för övrigt evil. Jag upprepar: EVIL! Vi började lugnt och försiktigt med snälla ryggövningar i maskin och stång för att varva med axelträning. Fiii phan vad det sved i axlarna! Speciellt min stackars vänster sida.. Nåja, tyckte jag att det var jobbigt så kan jag ju säga att det inte var någonting mot det som komma skulle! Det var bara att greppa tag i en så där lagom (??) tung hantel och köra sneda ryggresningar i lower back-bänken.. Det var grymt tungt och kändes både i magen och ryggen samt hela bandet runt om. Oyoyoy! Jag svor rejält efter ett tag!

Sedan var det bara att ladda med ny energi och vila en kort stund innan killercyklingen började. Jag upprepar: KILLER! Passet var uppbyggt runt tre pulstoppar som föregicks av tre stegringar á 12 minuter. Stegringarna bestod av sittande, stående, intervaller, tungt, snabbt.. Efter andra pulstoppen var jag slut! Kaputt. Färdig. Svetten formligen sprutade och det enda som existerade var att överleva nästa minut. Det var bara här och nu som gällde. För ett liv efter detta – det kunde ju inte existera?

Det var med darrande ben och klappande hjärta som jag steg av cykeln efter en galet jobbig timme. På vägen hem fick jag höra att instruktören som höll i passet var centrets bästa. No shit! 🙂

2 thoughts on “in between

  1. haha! evil 😛 jag som är så snäll! 😉 jag ger ju bara kunderna vad dom vill ha 😉
    min chef skrämde upp min onsdagskund igår oxå o utlovade att jag skulle köra hårt med honom varpå han svarade ”men det gör han ju alltid…” haha!

  2. Ibland är du evil! 🙂 Men på ett bra sätt! Kul med din nya onsdagskund.. 🙂

Kommentera

