fullfartframat.se

i kanelbullens ära..

2 kommentarer

..så trycker jag i mig några stycken! *mumsar* En god (!!) idé detta med kanelbulledagen. Nästa söndag utlyser jag till kladdkakedagen. Hänger ni på? 🙂

DSC02810

Veckan har avslutats i ett lugnt tempo. Yogan i torsdags var välbehövlig och mina stela muskler skrek efter mer, mer, mer, MEEER! Måste verkligen få in yoga en gång i veckan iallafall! Jag blir rejält stel av all löpning och cykling. Märkligt, men så är det! Jag upplever en så stor skillnad när jag yogar ordentligt och när jag slarvar.. men varför ska det vara så svårt att få in i schemat? Jag har verkligen inte disciplinen att yoga hemma så jag måste iväg på en klass.. Samma med pilates och core!

Hur är det med er? Yogar/pilates:ar/core:ar ni hemma eller måste ni iväg till ett center för att få till det?

Fredagen rusade fram i form av många aktiviteter på jobbet, både ”jobbiga” och sociala. En av mina föräldralediga kollegor kom och hälsade på med sitt lilla göa underverk och en annan kollega hade med sig sin två-åriga dotter på eftermiddagen. Kul med lite skratt i korridorerna! 🙂 Våra korridorer är ganska tråkiga och öde ibland så det livar upp lite när en två-åring ruuuusar fram.. *fniss*

Helgen kickstartade jag dock med ett blått pass spinning för en av mina favoritintrsuktörer på mitt hemmagym – men varken hon eller jag var helt hundra. Hon var inte lika pepp och jag hade inte riktigt flåset.. satt tom ner i två av de tunga stående back-låtarna. Orkade helt enkelt inte. Kände mig slö och seg i kroppen och hade ingen lust att ta ut mig totalt. Kände som om det inte var en bra idé. Och då var det säkert inte det heller! Kompenserade det hela med tårtkalas senare på dagen dock. 🙂 *host host*

DSC02817Idag kurar jag bara ihop mig i mina nya gosiga stortröja, sörplar kaffe och.. trycker i mig kanelbullar!

Nästa vecka blir det spinning, PT-pass (Yay!!) och löpning med tjejerna på jobbet.. Resterande arbetsvecka avnjuts på Yasuragi Hasseludden. Hepp!

Senaste onsdag tog vi oss ut för ett varv på fälten runt jobbet, tempot var kanske inte den mest optimala för mig.. Jag hade gärna tagit ut stegen lite och ökat på hastigheten, men som återhämtning efter LL15 fungerade det fin-fint. Dagen var så vacker så jag räknade det som ett terapi-pass helt enkelt.. Vi småsprang och pratade om allt möjligt. Trevligt helt enkelt.

Vet inte om träning ska vara trevligt iofs. Hum.. Trevligt låter lite så där lagom, mjäkigt, småtråkigt, fjösigt, mysigt.. Nej, träning ska vara tungt, jobbigt, energiskt, flåsigt, svettigt.. Eller?

2 thoughts on “i kanelbullens ära..

  1. Jag gör det mesta hemmaavid – löpning, yoga, stryketräning… För att det inte går att få till det på annat sätt med barn och jobb och ett boende 2,5 mil från närmaste träningsanläggning!

  2. Duktigt!! Jag har inte den disciplinen och är glad att jag har gymmet nästan runt hörnet.. även om jag föredrar naturen!

Kommentera

