fullfartframat.se

en till knappnål på min karta…

1 kommentar

knappnal

Igår var det dags att testa ett nytt SATS Center: SATS Telefonplan. (Det börjar bli några nu, både inom och utanför Sveriges gränser)

Generellt betyg är väldigt gott även om jag inte hann snoka igenom så noggrannt. Det var nämligen dags för PT-pass, samma PTJ som tidigare men eftersom min vän har flyttat på sig så gör jag det också. Vad gör man inte?

I vanlig ordning var fokus inriktat på axlar och bålstabilitet. Me like. Det latsdragades, hantellyftades, plankades, ryggrestes och en del annat som jag förmodlingen har föträngt. PTJ är noga med tekniken vilket jag är grymt tacksam för. Jag försöker verkligen tänka teknik, men minsta lilla hack i koncentrationen så åker en axel upp eller en armbåge ut.. Nåja, pekpinnen var effektiv!

Idag har jag en sådär lagom träningsvärk i axlar och rygg. 🙂

Efter en timmes småsvärande och nötknäckande så var det dags för energipåfyllning och avslappnande en stund innan jag begav mig mot cykelsalen för en blå timme. Tyvärr var vi inte så många på passet, men jag tror vi jobbade för en hel sal iallafall. Jag var lite skeptisk i början och var inte riktigt bekväm med upplägget – men ju längre timmen led dest mer nöjd blev jag! 🙂 Det var tungt, svettigt och jobbigt men genomtänkt och varierande. Musiken var inte den bästa för att få mig pepp – men den fungerade bra ihop med upplägget. ..och det bästa var ju att man slapp alla jumps.. *ryser* En instruktör jag gärna återkommer till!

Omdömet av Telefonplan då? Jaa, litet men trevligt. Omklädningsrum, duschrum och toaletter var fräscha och städade och det lilla jag såg av maskinerna i gymmet verkar de helt okay. Salen för klasser var inte så stor, men ljus och trevlig. Cykelsalen däremot var liten och kändes väldigt instängd eftersom varken fönster eller speglar finns. Personalen är himla trevlig och man får en bra känsla av att kliva in på centret.

Ni som tränar på SATS – vilka center tränar ni på? Jag är främst i Farsta, Sickla, Kista men kommer nu att vara en del på Telefonplan också. Andra center som fått besök är Stadion, Lidingö, Gärdet, Zenit, Hötorget, Älvsjö, Kungens kurva..

One thought on “en till knappnål på min karta…

  1. Jag körde en del på Telefonplan när jag bodde där. sen i våras bor jag på Kungsholmen och jobbar vid Norrmalmstorg, så alla anläggningar däremellan får besök. Hötorget och Zenit är mina absoluta favvisar, men Odenplan blir nog fint när det nyinvigts. Skall testa nya Stureplan i veckan som kmomer också, det har varit förfärligt sunkigt innan. Fridhemsplan är hopplöst för oss som tränar friare styrketräning med boll, fria vikter, kroppen som redskap osv, trånga utrymmet och kassa mattor.

    Hur är stadion?

Kommentera

