fullfartframat.se

löven skvallrade om hur det egentligen ligger till..

Lämna en kommentar

..skulle jag inte veta bättre så skulle jag tro att det är sommar. Termometern visar på över 20 C, solen skiner från en klarblå himmel och folk promenerar omkring i kortbyxor och -ärmat. Jag låtsas att det är sommar och njuter i stora lass!

Idag kändes som en bra dag att återvända till skogen. Till favoritslingan. Till löpningen. Det blev 2*2.5 km med paus på bryggan vid badet. Låg en stund i solen, kikade på änderna som promenerade omkring på bryggan och på kanotisterna ute på sjön. Paddlingstarmen skrek efter en kajaktur i solen. Jag ska inte säga att löpningen gick lätt och snabbt, men det var inte heller tungt och hastigheten var det inget fel på. Det var ett skönt, ganska snabbt pass som kändes som en bra början tillbaka.

Problemet är dock att jag har en vecka på mig att hitta tillbaka och förbereda mig inför Lidingö 15km nästa söndag. En ekvation som inte fungerar – inte ett dugg. Men, vem bryr sig? Jag kommer att springa, jag kommer säkert att gå någon sträcka, ruscha någon bit, sega mig uppför backarna och strutta nerför – men jag kommer att ställa upp! Full Fart lär det inte bli. Men Framåt tänker jag ta mig.

20090920

Dagens sköna pass avslutades med en massa dofta-gott.. Jag är en sucker för duschkrämer och har ett antal stående i badrummet, men just nu är favoriten Weleda Citrus. Jag anser att jag behöver olika duschkrämer för olika behov. Vardag, helg, fest, träna-ofta, upppiggande, lugnande etc etc..

Har ni en favorit bland duschkrämer som ni använder tills ni tröttnar eller är ni som jag – det finns en hel uppsättning i badrummet?

Lämna en kommentar